نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 22:47

ادامه نشست توافق صلح باکو و ایروان در آمریکا

یک مقام بلند پایه ارمنستان روز سه شنبه گفت که نشست صلح با باکو با حضور آمریکا در شهر «واشنگتن» برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان روز سه شنبه گفت که ایروان موافقت خود را با دیدار با باکو در قالب سه جانبه در واشنگتن اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» گریگوریان به تلویزیون دولتی ارمنستان گفت: «ایروان موافقت خود را با برگزاری نشستی در واشنگتن اعلام کرده است. زمانی که همه طرف‌ها به توافق نهایی دست یابند، ارمنستان آماده حضور در این نشست است.»

گریگوریان گفت که او این موضوع را با «لوئیس بونو» مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا در میان گذاشته است.

بر اساس این گزارش، این دو کشور همسایه اینک در آستانه توافق صلح قرار گرفته اند هرچند که هنور سران باکو سیگنال‌های منفی ارسال می‌کنند.

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در اولین روز سال ۲۰۲۴ گفت: «رهبری ارمنستان باید از درس‌های تاریخی نتیجه‌گیری درستی بگیرد و به گونه‌ای رفتار کند که ما را خشمگین نکند.»

وی در حالی این اظهارات را بیان کرد که یک مقام ارشد جمهوری آذربایجان اخیرا  فت که هیچ مانع جدی برای انعقاد پیمان صلح با ارمنستان وجود ندارد.

به گزارش اینترفکس، گریگوریان گفت: «هدف از این نشست ادامه مذاکرات در واشنگتن در قالب سه جانبه و پیشرفت در امضای توافقنامه صلح بین ارمنستان و آذربایجان است.»

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در پیامی به مناسبت شروع سال نوی میلادی از تعمیق روابط با همسایگان خبر داد.

پاشینیان در بخشی از این پیام به هموطنان خود اظهار داشت:«تمام تصمیمات و اقدامات من باید بر اساس منافع دولت جمهوری ارمنستان باشد. به همین دلیل که من یافتن فرمول‌هایی برای عادی سازی و تعمیق روابط با همسایگان در منطقه را در اولویت می‌دانم.»

وی در این پیام ضمن تشکر از نیروهای مسلح ارمنستان، از مردم این کشور خواست حامی دولت باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632555

مهمترین اخبار ایران و جهان: