نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 19:31

دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت: مردم ما به شخصیت حاج قاسم افتخار می‌کنند

همایش بین‌المللی شهیدالقدس (مکتب حاج قاسم در نگاه دانشجویان از منطقه مقاومت) به همت اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی‌ برگزار شد و دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت در آن تأکید کردند که؛ مردم ما به شخصیت حاج قاسم افتخار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، همایش بین‌المللی شهیدالقدس (مکتب حاج قاسم در نگاه دانشجویان از منطقه مقاومت) به همت اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی‌ برگزار شد.

در این برنامه نمایندگانی عراق، یمن، سوریه، لبنان و ایران دیدگاه خود را در خصوص جبهه مقاومت در منطقه و نقش شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کردند.

سیدحمید مهدیون مدیرکل اداره تشکل‌های سیاسی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در ابتدای این برنامه، گفت: نهالی را حاج قاسم کاشت که الحمدلله الآن بعد از چهار سال تأثیرات کار و فکر و تدبیر حاج قاسم را در منطقه مشاهده می‌کنیم.

محمدمهدی نوینی‌فرد دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی، بیان کرد: خون حاج قاسم ریخته شد و از آن خون هزاران حاج قاسم متولد شدند.

دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: یاد حاج قاسم، فکر حاج قاسم، خاطرات و رسم حاج قاسم هرگز از یادها نخواهد رفت و تا ریشه‌کن شدن ظلم و استکبار جهانی ادامه خواهد داشت.

«سابیزا» نماینده عراق و دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب نیز چند بیت شعر را به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی سرود.

این کوه که هر گوشه آن پاره لعلیست
خورده ست بدان خون جگرهای زیادی

درد است که در پر شده باشند در این باغ
بر شانه تو شانه به سرهای زیادیست

«سامر حریری» نماینده سوریه دانشجوی دانشگاه آزاد واحد مشهد، بیان کرد: خداوند دفاع می‌کند از مؤمنان به‌وسیله مؤمنان، بهترین مصداق مدافعان بر مؤمنان، حاج قاسم سلیمانی بود.

 

 

محمدرضا غلامی نماینده دانشجویان ایرانی دانشجوی دانشگاه آزاد واحد اراب امروز ما در موقعیتی قرار گرفتیم که باید عمیق‌تر و وسیع‌تر و از نگاه تحلیل‌گرانه به وقایع نگاه کنیم. امروز دوستان عزیز در نبرد تمدنی جبهه حق با استکبار نوک این رویارویی در غزه شریف و مقتدر تجلی پیدا کرده است.

«محمد ناصرالدین» نماینده لبنان دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد نیز، گفت: در کشور ما لبنان اکثر گروه‌های مسلمان و غیرمسلمان به شخصیت سردار سلیمانی افتخار می‌کنند و صحبت از دفاع در برابر دشمنان و حملات آنان می‌شود، همه به اتفاق از شخصیت شهید سلیمانی صحبت می‌کنند.

«قائد مصلح» نماینده دانشجویان یمن دانشجوی دانشگاه آزاد شیراز در پایان، اظهار کرد: شهادت در عرصه امام و انقلاب نقطه عطفی است که روح انسان را از دنیا محدود و زندگی سطحی به دنیای بی‌پایان و معنوی می‌آفریند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631199

مهمترین اخبار ایران و جهان: