نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 14:31

واردات گندم خارجی تا آخر سال ادامه دارد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه حسب پیگیری‌های بعمل آمده، ۴ هزار و ۵۵۰ تن گندم خارجی با تخصیص شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ وارد استان زنجان شده است، گفت: واردات گندم خارجی تا آخر سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ولی‌اله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود گندم خارجی به استان، اظهار کرد: ۴ هزار ۵۵۰ تن گندم خارجی در قالب ۱۲۷ محموله از طریق حمل و نقل ریلی و جاده ای به مراکز ذخیره سازی ملکی انتقال، نگهداری و مصرف می‌شود.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: فرآیند تخصیص و انتقال به مراکز ذخیره سازی ملکی در قالب ۷۵ محموله به صورت حمل و نقل جاده‌ای و ۵۲ محموله به صورت ریلی انجام شده است.

وی با بیان اینکه واردات گندم خارجی با هدف اختلاط با گندم داخلی انجام می‌شود، گفت: در بعضی از ماه‌های سال حدود ۱۰درصد گندم خارجی و ۹۰ درصد گندم داخلی به کارخانجات آردسازی تخصیص داده می‌شود و با نظارت واحد کنترل کیفی، آرد با کیفیت به واحدهای خبازی سطح استان ارائه دهند.

 زمانی با اشاره به اینکه گندم خارجی از سطح کیفی مطلوب‌تری برخودار است، اظهار داشت: با توجه به ارتقای کیفیت آردهای تولیدی و متعاقباً ارائه نان مطلوب‌تر به همشهریان عزیز، واردات گندم خارجی تا آخر سال ادامه خواهد داشت.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632011

مهمترین اخبار ایران و جهان: