نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 16:47

تهیه نقشه گرد و غبار شمال شرق کشور با دقت یک متر توسط سازمان فضایی ایران

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت گرد و غبار کشور گفت: سازمان فضایی کشور با استفاده از ماهواره داخلی که در مدار جو قرار گرفته است، با دقت یک متر از منطقه سرخس و کانون های گرد و غبار تصویر تهیه و ارائه کرده است.

علی محمد طهماسبی؛ دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت گرد و غبار کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به لزوم در دست داشتن تصاویر هوایی از کانون‌های گرد و غبار در روند مذاکره با کشورهای همسایه درباره این پدیده اظهار کرد: در این رابطه سازمان فضایی کشور با استفاده از ماهواره داخلی که در مدار جو قرار گرفته است، با دقت یک متر از منطقه سرخس و کانون‌های گرد و غبار تصویر تهیه و ارائه کرده است.

وی ضمن تقدیر از دستاورهای فضایی کشور و کمک به مسائل محیط زیستی گفت: به توان کشورمان که به واسطه آن امکان مطالعات و برنامه‌ریزی مقابله با پدیده گرد و غبار به‌وجود آمده است، افتخار می‌کنیم.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته امیدواریم مسئله کانون‌های داخلی گردو غبار در منطقه سرخس با انجام پروژه‌هایی که از امروز شروع شده در میان مدت به صورت محسوس و در بلند مدت به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1663011

مهمترین اخبار ایران و جهان: