نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 16:13

استاندار آذربایجان‌غربی: روند تامین اراضی نهضت ملی مسکن در استان مطلوب است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲.۵برابر ظرفیت اعلامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به روند اجرای طرح‌های مسکن در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲.۵ برابر ظرفیت اعلامی بوده و در بخش مسکن روستایی نیز اراضی مورد نیاز تامین و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

وی افزود: در بخش شهرک‌سازی سه هزار و ۸۶ هکتار زمین در شهرهای آذربایجان‌غربی در دست مطالعه و امکان سنجی برای شهرک سازی است و روند ایجاد شهرک‌های جدید مسکن تسریع می‌یابد.

 معتمدیان با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بخش جوانی جمعیت، تصریح کرد: تاکنون برای حدود ۶۰۰ خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت واگذاری زمین صورت گرفته و روند تکمیل درخواست‌های متقاضیان در دست اجراست و در سال آینده روند اعطای زمین انجام می‌گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار کرد: میانگین راهسازی گذشته در آذربایجان‌غربی حدود ۹ کیلومتر در سال بود که این رقم در حال حاضر به بیش از ۱۵۰ کیلومتر در سال رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت و جایگاه استراتژیک آذربایجان‌غربی توسعه محورهای مواصلاتی و راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی با هدف سهولت تردد و افزایش ایمنی در اولویت بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

مقام عالی استان با بیان اینکه طول کریدور در استان ۵۴۸ کیلومتر است افزود: تاکنون بیش از ۴۷۰ کیلومتر از کریدور بزرگ‌راهی غرب کشور در استان با بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624411

مهمترین اخبار ایران و جهان: