نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 07:50

تحقق جهاد تبیین نیازمند گفتمان سازی است

کارشناس مذهبی گفت : تحقق جهاد تبیین در مسائل مختلف، مستلزم گفتمان سازی با هر فرد متناسب با جهان‌بینی خودش می بایست اقناع کرد.

به گزارش  خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام  محمدجواد زارع کارشناس مذهبی امروز در هیئت شهدای گمنام بندرعباس اظهار داشت: گفتمان سازی  به منظور اینکه جامعه نسبت به یک موضوع مشخص مطالبه داشته باشد. 

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: بیانات رهبری نسبت به موضوع گفتمان سازی این است هر اتفاقی که می خواهد در کشور شکل بگیرد باید در گام اول تبدیل به گفتمان مردم شود.  

سخنران هیئت هفتگی شهدای گمنام، به موضوع گفتمان سازی اشاره کرد و بیان داشت: گفتمان سازی به عنوان مثال در زمان شهادت سرداردلها حاج قاسم سلیمانی عزیز همه مردم جامعه شعار انتقام را سر دادند.  

 حجت‌الاسلام زارع ادامه داد: در زمان تشییع و خاکسپاری شهید سلیمانی جمعیت بیش از ۲۷ میلیون نفر حضور داشته که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیاناتشان فرمودند: سوخت موشک های ما همین تظاهرات مردم بود و این به مفهوم شکل گیری گفتمان با یک موضوع مشخص در جامعه است.  

وی تاکید کرد: برای اینکه مسئله گفتمان سازی فراگیر شود نیازمند این بوده که در ارتباط با مردم جامعه حضور پررنگ تری داشته و با آنان به گفت و گو بپردازیم و با منطق خودشان موضوعات را تبیین کرد.  

کارشناس مذهبی  تحقق جهاد تبیین را نیازمند گفتمان سازی در برابر جهان بینی هر فرد متفاوت دانست و بیان کرد: فردی با جهان بینی انقلابی به دنیا می پردازد و دیگری با جهان بینی مادی به مسائل نگاه داشته که ضرورت گفتمان سازی با جهان بینی فرد مقابل باید تبیین کرد. 

هیئت شهدای گمنام یکی از هیئت های مذهبی شهر بندرعباس بوده که با حضور حجت الاسلام  محمدجواد زارع یکی از فعالان فرهنگی و مذهبی با روحیه جهادی به موضوعات اعتقادی، تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و مسائل سیاسی می پردازد و جلسات هفتگی این هیئت پنجشنبه هر هفته در چهارراه مطهری مسجد جامع حرم مطهر شهدای گمنام ساعت ۲٠ برقرار بوده و همه ارادتمندان و محبین ائمه اطهار(ع) می توانند با شرکت در این مراسم بهره مند شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650299

مهمترین اخبار ایران و جهان: