نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 20:17

فعالیت۲۳ ایستگاه کیفیت هوا در مشهد

رئیس اداره محیط‌زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه داده‌های قابل اطمینان در کیفیت هوا ۹۰درصد است، گفت: ۲۳ ایستگاه کیفیت هوا در مشهد داریم که با تهران برابر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد پذیرا امروز در تور خبری بازدید از ایستگاه‌های سنجش صوت و هوای اداره محیط زیست با بیان اینکه ۲۳ ایستگاه کیفیت هوا در سطح شهر مشهد در حال فعالیت است،اظهار کرد: از نظر کمیت با تهران برابر هستیم و کمبودی نداریم.

وی تاکید کرد: داده‌های قابل اطمینان ما در کیفیت هوا ۹۰درصد است.

 رئیس اداره محیط‌زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: به خاطر تحریم باید وابستگی خود را کاهش دهیم، به همین منظور از چهار سال پیش با تکیه بر توان داخلی مجموعه توانستیم کارگاهی برای مهندسی معکوس ایجاد کنیم.

برای کاهش یک درصدی آلودگی باید ۸۰ میلیون دلار هزینه شود 

پذیرا ابراز کرد: براساس مقیاس جهانی برای کاهش یک درصدی آلودگی هوا باید ۸۰ میلیون دلار هزینه شود و متاسفانه یک خودرو دودزا تا ۳۲ برابر یک خودرو معمولی آلودگی ایجاد می‌کند.

وی متذکر شد: از موضوعات مهم در پایش خودرو‌های دودزای مشهد کنترل خودروهایی است که موجب کاهش یک درصدی آلودگی هوای سطح شهر می‌شوند، لذا تمام اتوبوس‌های شرکت واحد، خودرو‌های حمل پسماند و بازیافت و هر خودرویی که با شهرداری همکاری می‌کند تا زمانی که محیط زیست شهرداری مجوز را امضا نکند وارد چرخه کار نمی‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640199

مهمترین اخبار ایران و جهان: