نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 12:44

جذب ۴ برابری نیروی انسانی در هنرستان‌های استان زنجان

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در رابطه با جذب نیروی انسانی در هنرستان‌ها گفت: سهمیه استان برای جذب نیروی انسانی از محل آزمون استخدامی در رشته‌های هنرآموزی برای سال تحصیلی آینده نسبت به سال جاری ۴ برابر شده است که امیدواریم بتوانیم بخشی از نیروی انسانی مورد نیازمان را از این طریق هم تامین کنیم.

وهاب ادیبی، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۱ هنرستان در استان وجود دارد که ۱۵ هزار و ۸۵۵ دانش‌آموز در این هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند، اظهارداشت: از این تعداد تقریبا ۶ هزار و ۴۰ دانش‌آموز دختر و ۹ هزار و ۸۰۰ دانش آموز پسر در این تعداد هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده ۴۶ رشته محل جدید اضافه شده است، افزود: در این راستا ۱۸ رشته محل هم به دلیل اشباع نیروی انسانی و رشته، استقبالی از سوی دانش‌آموزان نشد که این ۱۸ رشته محل را حذف کردیم.

وی در رابطه با تامین تجهیزات هنرستان‌ها اظهار کرد: در این راستا امسال تقریبا تامین اعتبار تا حدودی انجام و در حال خرید تجهیزات هستیم، ضمن اینکه بحث اعتبارات تجهیزاتی هم از طریق اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و هم از طریق اعتبارت استانی تخصیص پیدا می‌کند.

 ادیبی در رابطه با جذب نیروی انسانی در هنرستان‌ها افزود: سهمیه استان برای جذب نیروی انسانی از محل آزمون استخدامی در رشته‌های هنرآموزی برای سال تحصیلی آینده نسبت به سال جاری ۴ برابر شده است که امیدواریم بتوانیم بخشی از نیروی انسانی مورد نیازمان را از این طریق هم تامین کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال بر اساس اعلام وزارت‌خانه متبوع، استان زنجان رتبه سوم کشور در بحث توسعه متوازن هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را در کشور کسب کرده‌ است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635911

مهمترین اخبار ایران و جهان: