نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 08:31

برف و سرما اردبیل را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با ورود سامانه بارشی به استان از روز شنبه برف و سرما اردبیل را در بر می‌گیرد.

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز وزش بادهای جنوبی گاهی با سرعت تند پدیده غالب در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از روز شنبه هفته آینده با ورود یک سامانه بارشی قوی، بارندگی‌ها در سطح استان آغاز و تا قبل از ظهر روز دوشنبه (۲۵ دی) تداوم خواهد داشت. طی این مدت کولاک برف بر اثر وزش بادهای تند و کاهش محسوس دمای هوا از اثرات دیگر این سامانه خواهد بود.

کوهی عنوان کرد: بر همین اساس رعایت توصیه‌های ایمنی در هشدار عمومی (سطح نارنجی) و هشدار کشاورزی (سطح زرد) هواشناسی استان اردبیل تاکید می‌شود. تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش‌بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل میزان بارش‌ها در سطح استان اردبیل تا ۱۶ دی ماه سال جاری نسبت به بلند مدت بیش از ۲۶ درصد کاهش نشان می‌دهد و بر همین اساس در حال سپری کردن چهارمین سال پی در پی خشکسالی در استان هستیم.

کوهی مدیریت مصرف منابع آبی را الزامی دانست و تاکید کرد: عمده مصرف آب استان اردبیل به بحث کشاورزی اختصاص یافته است که در همین خصوص نیاز به مکانیزه کردن آب یاری و تغییر الگوی کشت در سطح استان بیش از پیش احساس می‌شود.

پایان‌پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634811

مهمترین اخبار ایران و جهان: