نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 09:58

فارس من| راه‌اندازی دستگاه MRI بیمارستان نظام مافی شوش در مراحل نهایی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش گفت: راه‌اندازی دستگاه MRI بیمارستان نظام مافی شوش در مراحل نهایی قرار دارد و طی روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی پویشی خواستار نصب و راه‌اندازی دستگاه MRI در بیمارستان نظام مافی شوش شدند. این پویش با عنوان « تسریع در نصب دستگاه MRI بیمارستان نظام مافی شوش» در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

مخاطبان در این پویش عنوان کرده‌اند: «چندین ماه است دستگاه MRIبه بیمارستان نظام مافی شوش آورده شده است ولی تلاشی برای نصب آن انجام نمی‌شود.»

در ادامه این پویش آمده است: «بیمارستان نظام مافی شوش دانیال در استان خوزستان از کمترین امکانات برخوردار است، حداقل با نصب MRI کمی از رنج بیماری این شهر و شهرک و روستاهای اطراف کم می‌شود و دیگر نیازی نیست که بیماران چند ماه در نوبت ام‌آرای بیمارستان دولتی شهر مجاور منتظر بمانند.»

در همین رابطه یحیی میثم مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه یک دستگاه MRI پیشرفته به بیمارستان نظام مافی شوش تخصیص یافته است، اظهار کرد: دستگاه MRI تخصیص یافته به بیمارستان نظام مافی جزو پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود در کشور است که با ارزشی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال به این بیمارستان اختصاص یافته است. 

وی با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی برای راه‌اندازی این دستگاه MRI انجام شده است، افزود: این دستگاه با هدف توزیع عادلانه امکانات و در راستای اجرای سیاست های دولت سیزدهم در پاسخ به مطالبات گسترده مردمی و محرومیت‌زدایی با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی اهواز به شهرستان شوش تخصیص یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش گفت: علاوه بر اعتبار قابل توجه تامین این دستگاه از شروع سال ۱۴۰۱ تاکنون قریب به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار صرف هزینه ساخت، تجهیز و آماده‌سازی محل نصب دستگاه MRI شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد و طی روزهای آینده پس از طی کردن تاییدیه‌های نهایی فنی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش با بیان اینکه مطالبه‌گری حق شهروندان و رسانه‌هاست، خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل دوسویه مسؤولان، دستگاه‌های اجرایی با مردم و رسانه‌های منصف حلقه موثر و تعیین کننده در برطرف کردن عمده مشکلات هست و این رویه جزو سیاست‌های اصلی شبکه بهداشت و درمان شوش است. 

در صورت تمایل از این پویش حمایت کنید: « تسریع در نصب دستگاه MRI بیمارستان نظام مافی شوش»  

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628155

مهمترین اخبار ایران و جهان: