نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 14:29

۷۰ درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود

استاندار همدان با بیان اینکه مصرف بهینه آب و حفظ خاک جزو اولویت‌هاست گفت: ۷۰ درصد آب مصرفی در حوزه کشاورزی است از همین رو مصرف بهینه باید مجدانه پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در استانداری با بیان اینکه رویکرد ما در کشاورزی امنیت غذایی، ارتقای بهره‌وری و کاهش مصرف آب است اظهار کرد: کاهش نزولات آسمانی، ما بر این داشته که بیش از پیش نسبت به مصرف بهینه آب اقداماتی داشته‌ باشیم.

وی با بیان اینکه مصرف بهینه آب و حفظ خاک امروز در اولویت‌هاست افزود: ۷۰ درصد آب مصرفی در حوزه کشاورزی است از همین رو مصرف بهینه باید مجدانه پیگیری شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه در استان در عرصه تولیدات کشاورزی اقدامات درخور صورت گرفته است ادامه داد: آب مهم‌ترین سرفصل تولید به شمار می‌رود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: الگوی رفتاری برای مصرف آب مد نظر باشد همچون ممنوعیت کشت یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار هندوانه که در استان در راستای مصرف بهینه آب انجام شده است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی مصرف بهینه آب را به صورت کتبی به کشاورزان اطلاع داده شود گفت: کشت‌های گلخانه‌ای، بهره‌وری از پساب و کشت‌های کم‌آب‌بر اقداماتی در راستای مصرف کمتر آب است.

وی با اشاره به ارزش افزوده کشت‌های کم‌آب‌بر همچون زعفران، پسته، گل‌محمدی و گشنیز افزود: کشت جایگزین و مصرف بهینه آب نیاز به یک نقشه مستند و ملی دارد که به صورت ملی و سازمانی در نظر گرفته شود.

پایان پیام/ ۸۹۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636111

مهمترین اخبار ایران و جهان: