نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 11:09

طلسم باکس‌های بتنی زیرگذر دخانیات قائمشهر شکسته شد

زیرگذر دخانیات قائمشهر از جمله طرح‌هایی است که سالیان سال درگیر اصلاح بود و قراردادهای متعددی از سال ۱۳۹۵ برای به سرانجام رسید این طرح بسته شد اما نتیجه نداد تا اینکه اکنون به گفته شهردار قائمشهر ۸ ماه زمان برده و بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال برای اتمام این پروژه هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، زیرگذر دخانیات پروژه دیگری است که همراه خبرنگاران، سراغ عکاسی و تصویربرداری از آن می‌رویم. این زیرگذر در حقیقت از جمله طرح‌هایی است که سالیان سال درگیر اصلاح بود. قراردادهای متعددی از سال ۱۳۹۵ برای به سرانجام رسید این طرح بسته شد اما باکس‌های بتنی که در قسمت پایینی زیرگذر دخانیات قرار داشت انگار که طلسم و به حال خود رها شده بودند.

اجرای کامل این طرح نیز به گفته شهردار قائمشهر ۸ ماه زمان برده و بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است. 

کاظم علیپور اظهار کرد: طرح‌هایی مانند زیرگذر مهدوی قائمشهر بیش از ۹ سال به طول انجامید که منجر به هزینه‌های هنگفتی هم شد اما کلنگ اجرایی این طرح کمتر از هفت ماه به زمین زده شد و در تلاشیم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد. 

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این طرح ارتفاع ۵.۸ متری و طول رمپ ۴۲۰ متری است.

علیپور بیان کرد: این عرض و ارتفاع باکس‌ها در شمال کشور منحصر به فرد و شهرداری قائمشهر به عنوان نخستین شهرداری در مسیر راه آهن این کار را انجام داده است.

پایان پیام/۸۶۰۵۹/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645499

مهمترین اخبار ایران و جهان: