نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 19:52

تظاهرات کشاورزان سوئیس علیه دولت

کشاورزان سوئیس نیزهمانند کشاورزان آلمان، فرانسه و بلژیک در اعتراض به دولت روز شنبه به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال تظاهرات کشاورزان در آلمان، بلژیک و فرانسه  روز شنبه کشاورزان سوئیس نیز با تراکتور‌ها به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ده‌ها کشاورز در  شهر «ژنو» در سوئیس روز شنبه به اعتراضات کشاورزان پیوستند که قاره اروپا را تکان داده است.

یک کاروان شامل ۳۰ تراکتور از میدان «پلین‌پلیس»، مکان برگزاری  بازار هفتگی کشاورزان،  به نشانه اعتراض بوق‌های خود را به صدا درآوردند.

کشاورزان سوار بر تراکتورها تابلوهایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود: «پایان ما مرگ شما خواهد بود» و «کشوری بدون کشاورز نیست».

مردم حاضر در میدان  نیز همبستگی خود را با کشاورزان معترض با کف زدن و دست نشان دادند.  در این تظاهرات پلیس ناظر بر اعتراض کشاورزان بود اما زد و خوردی رخ نداد.

چندی قبل، کشاورزان آلمانی معترض به طرح کاهش یارانه‌های کشاورزی نیز در روزهای گذشته  با بیش از ۴۰۰۰ تراکتور خیابان‌های شهر «برلین» پایتخت آلمان را مسدود کردند.

«یوآخیم راکوید»، رئیس انجمن کشاورزان آلمانی گفت معترضان زیر بار طرح پیشنهادی اخیر دولت این کشور برای برچیدن تدریجی تخفیف‌های مالیاتی برای کشاورزان نخواهند رفت و به اعتراضاتشان تا زمان رسیدن به نتیجه ادامه خواهند داد.

او گفت:«من این احساس را دارم که دولت ائتلافی آلمان هنوز نفهمیده است ما توافق‌های بد بر سر سوخت دیزل کشاورزان را نخواهیم پذیرفت.»

راکوید اضافه کرد:«ما نیازمند تغییری در سیاست‌ها که به نیازهای جمعیت، شرکت‌های کوچک و متوسط ، اقتصاد و کشاورزی ما اولویت بدهد، هستیم.»

در فرانسه، کشاورزان به سمت پارلمان این کشور در پاریس حرکت کردند و تصاویری که از طریق پهپادها تهیه شده حاکی از آن است که کاروان بزرگی از تراکتورها که بزرگراه‌های اطراف پاریس را مسدود کرده‌اند، تشکیل شده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659499

مهمترین اخبار ایران و جهان: