نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 09:58

اکران فیلم‌های جشنواره فجر در همدان تا ۲۴ بهمن

‌مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به افتتاحی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در همدان گفت: آثار این جشنواره از ۱۶ تا ۲۴ بهمن هر روز در دو نوبت به میزبانی این سه سینما اکران می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مسعود ویژه در آیین افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر که با حضور جمعی از مدیران استان، هنرمندان و اصحاب رسانه و اهالی هنر دوست همدان در پردیس سینمایی مهر قدس برگزا رشد گفت: فیلم‌های این جشنواره امسال در سه سالن پردیس سینمایی مهرقدس، سینما فلسطین و سینما فرهنگ همدان اکران می‌شود.

وی افزود: آثار این جشنواره از ۱۶ تا ۲۴ بهمن هر روز در دو نوبت به میزبانی این سه سینما اکران می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه سینما را ارائه کرد و یادآور شد: در یک سال گذشته به همت فعالان عرصه سینمای استان، اتفاقات خوبی در عرصه سینما رخ داده و نخستین انجمن صنفی سینما در سطح کشور با مجوز استانداری در حال راه‌اندازی است.

وی با اشاره به برگزاری دو کارگاه‌ فیلم‌سازی در همدان گفت: اردوی کشوری فیلم نامه‌نویسی برای اولین بار در همدان با حضور اساتید برجسته فیلمنامه‌نویسی کشور و با حضور ۷۰ هنرجو از کشور در هفت ژانر توسط انجمن سینمای جوان همدان برگزار شد.

ویژه در ادامه به تشکیل خانه سینما اشاره کرد و گفت: هنرمندان وقتی در کنار هم قرار بگیرند می‌توانند اقدامات خوبی رقم بزنند و تشکیل خانه صنفی تخصصی سینما می‌تواند اثرگذار باشد.

وی از میزبانی همدان برای تولید فیلم در این شهر استقبال کرد و با اشاره به اینکه برای دومین سال پیاپی هفته مهر فعالان و اهالی سینمای استان برگزار شد افزود: تلاش داریم تعدادی فیلم و سریال را با گویش‌های محلی همدان تولید کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان به فیلم‌های سینمایی جشنواره فجر اشاره کرد و گفت: فیلم‌هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر اکران شده‌اند به لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار دارند که طبق برنامه‌ریزی شانزده فیلم در سینماهای قدس، فلسطین و فرهنگ همدان اکران می شوند. 

وی تصریح کرد: چند هنرمند در کنار استاد جعفری جوزانی کارگردان پرافتخار استان همدان در این جشنواره حضور پررنگ دارند.

در این مراسم از دو تن از  هنرمندان پیشکسوت سینمای همدان آقایان حسن کوثری و مسعود چوبین برای سال‌ها فعالیت درعرصه سینما تجلیل به عمل آمد.

در پایان مراسم نیز  فیلم "نبودنت" از آثار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به کارگردانی "کاوه سجادی‌حسینی" و بازی "سحر دولتشاهی"، "آزاده صمدی" و "امیر آقایی" اکران شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660999

مهمترین اخبار ایران و جهان: