نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 20:30

کلنگ زنی فاضلاب خوسف، مطالبه 12 ساله مردم که محقق شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از تحقق مطالبه 12 ساله مردم خوسف برای اجرای پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب این شهرستان که از مصوبات دور دوم سفرهای استانی است خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی دوستی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد بهار انقلاب اسلامی، به تشریح دستاوردهای این مجموعه برای دهه فجر پرداخت و اظهار کرد: فاضلاب خوسف از طرح  های مهم استان است که با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان آغاز می شود و شامل ۳ کیلومتر خط انتقال، ۷۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه فاضلاب است که در بخش اول آن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرایی می شود.

وی از بهره برداری از ۳۶ پروژه و کلنگ زنی ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر  ۸۵۰ میلیارد تومان در ایام الله دهه مبارک فجر به عنوان دستاوردهای شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: از این تعداد ۳۵ پروژه افتتاح شده در بخش آب و یک پروژه در بخش فاضلاب است.

شناسایی ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز

دوستی از شناسایی ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز از ابتدای سال تا کنون در سطح استان خبر داد و یادآور شد: پیش بینی می شود بر اساس مصارف، ۲۰۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح استان شناسایی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به برنامه های پیش بینی تنش آبی برای تابستان پیش رو اشاره کرد و افزود: استان خراسان جنوبی تجربه خشکسالی ۲۲ ساله را دارد و امسال نیز مانند سال های گذشته پیش بینی های لازم برای مقابله با تنش آبی را انجام دادیم که شناسایی انشعابات غیرمجاز، قطع انشعابات فضای سبز شهرداری ها، احداث مخازن و تکمیل پروژه های اضطراری تنش آبی از جمله این برنامه هاست.

دوستی از در دست اجرا بودن ۱۶ پروژه تنش آبی در سطح شهرهای استان از جمله بیرجند، قاین، طبس و نهبندان همچنین شوسف و آرین شهر خبر داد.

۲۵ درصد هدررفت آب

وی هدررفت واقعی آب از شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب استان را ۲۵ درصد عنوان کرد و افزود: بخشی از آماری که به عنوان هدررفت مطرح می شود مربوط به هدررفت ظاهری مانند مصارف انشعابات غیرمجاز، خطای دستگاه های سنجش و ... است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش آبرسانی سیار از هزار و ۷۸۰ روستای خراسان جنوبی ۴۰۰ روستا در پیک مصرف از خدمات آبرسانی سیار استفاده می کنند که این میزان شامل ۹ درصد از روستاهای استان می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از رونمایی از ۴ تانکر آبرسانی سیار  در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۱ تانکر در چرخه آبرسانی سیار قرار دارد.

دوستی همچنین به سالگرد صدمین سال لوله کشی شبکه آب بیرجند به عنوان افتخاری فرهنگی و اجتماعی و به عنوان اولین شهر دارای شبکه آبرسانی کشور اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی انجام برنامه بزرگداشتی به صورت کشوری در دست اقدام می باشد تا این افتخار ملی بیشتر شناخته شود.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660711

مهمترین اخبار ایران و جهان: