نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 14:03

بیش از 21 هزار مجوز الکترونیکی در استان مرکزی صادر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: 21 هزار 180 مورد انواع مجوز کسب و کار از ابتدای سال گذشته تاکنون در این استان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سعید ملااسماعیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران از صدور بیش از 21 هزار و 180 هزار انواع محوز کسب وکار در استان خبر داد و اظهار کرد: این میزان مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها، در سریعترین زمان و بدون حضور متقاضی در مراجع صادرکننده مجوز، در استان مرکزی  صادر شده‌است. 

وی ادامه داد: 9 هزار و 32 مورد این مجوزها ظرف مدت زمان حداکثر سه  روز و به صورت کاملا برخط و الکترونیکی صادر شده است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تمامی مجوزهای کسب و کار جدید، فایل الکترونیک حاوی یک QR کد قابل استعلام بوده و بر این اساس نیاز به ارائه مجوز کاغذی در هیچ نهاد ارائه¬دهنده خدمات دولتی از جمله ادارات و بانکها نخواهد بود. 

ملااسماعیلی اضافه کرد: دارندگان مجوزهای قدیمی و کاغذی نیز با مراجعه به درگاه ملی مجوزها می توانند در کمتر از پنج دقیقه مجوزهای خود را به مجوزهای الکترونیکی جدید تبدیل کنند. 

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعیههای منتشره از سوی مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، ارائه خدمات دولتی و بانکی به دارندگان مجوزهای کاغذی قدیمی و فاقد QR کد، از ابتدای سال 1403 ممنوع خواهد بود. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: درگاه ملی مجوزها یک پرتال الکترونیکی تحت مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور است که در آن شرایط و مدارک لازم برای دریافت نزدیک به چهار هزار و 700 مجوز بطور کاملا شفاف بیان شده است. 

ملااسماعیلی افزود: ثبت درخواست صدور مجوز، بارگذاری مدارک متقاضی، استعلامات مورد نیاز و در نهایت صدور مجوز از طریق همین درگاه به آدرس www.Mojavez.ir انجام می‌شود.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647055

مهمترین اخبار ایران و جهان: