نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 17:52

استولتنبرگ: باید مانع جنگ روسیه و ناتو شویم

دبیرکل ناتو امروز سه‌شنبه با بیان اینکه هیچ تهدید فوری و مستقیمی از جانب روسیه علیه اعضای این ائتلاف نظامی مشاهده نکرده، گفت که ناتو حضور نظامی خود را در جناح شرقی تقویت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز (سه‌شنبه) گفت که هیچ تهدید فوری از جانب روسیه علیه این ائتلاف نظامی را مشاهده نکرده است.

استولتنبرگ طی نشست خبری در بروکسل توضیح داد: «ما شاهد تهدید مستقیم و فوری علیه هیچ یک از متحدان [در ناتو] نیستیم. به دقت اقدامات روسیه را زیر نظر داریم و سطح هوشیاری خود را افزایش می‌دهیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه ناتو حضور نظامی خود را در جناح شرقی این ائتلاف افزایش می‌دهد، اظهار داشت: «هدف ما فقطً جلوگیری از هرگونه حمله [احتمالی روسیه] به متحدان ما است».

این مقام نظامی اروپایی ادامه داد: «پس از آغاز تهاجم تمام‌عیار [روسیه] به اوکراین در حدود دو سال پیش در فوریه ۲۰۲۲، دو مأموریت برای ناتو تعیین شد؛ اول حمایت از اوکراین و دیگری ممانعت از تشدید تنش و وقوع جنگ تمام‌عیار بین ناتو و روسیه».

طبق این گزارش، استولتنبرگ گفت که ناتو عمل کردن به این دو مأموریت را با تقویت نظامی جناح شرقی خود، سرمایه‌گذاری‌های جدید در توانمندی‌های پدافندی و انجام رزمایش‌های نظامی جدید انجام می‌دهد.

پیش از این اما «راب باوئر» رئیس کمیته نظامی ناتو مدعی شده بود که مردم اروپا باید برای یک جنگ تمام عیار با روسیه طی ۲۰ سال آتی آماده شوند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647399

مهمترین اخبار ایران و جهان: