نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 15:47

ویروس‌های عفونی به خط شده‌اند؛ مردم به هوش باشید!

در حالی این روزها تعداد مراجعان به اورژانس‌های بیمارستان‌ها زیاد شده که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران حسین قناعتی سه ویروس مهم از جمله کرونا و آنفلوآنزا خود را نشان می‌دهند.

گروه سلامت خبرگزاری فارس:خس خس سینه، سرفه‌های شدید و بی حالی، بد جور کلافه‌اش کرده اما به هر کلکی که شده خود را به درمانگاه می‌رساند. خانواده‌ها به ویژه کودکان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی طی چند هفته اخیر دچار علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، گلودرد و تب شدند که از زیرسویه‌های اومیکرون و یا آنفلوآنزا و در برخی موارد عفونت است.

رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری، عاطفه عابدینی می‌گوید «الان تعداد مراجعه به مطب‌ها و بیمارستان‌ها به ویژه در بخش اطفال به دلیل عفونت‌های ویروسی به صورت آنفلوآنزا بسیار زیاد است.»این بیماران در چند روز اول که تب و آبریزش بینی و سرفه دارند بهتر است قرنطینه باشند اما اگر سرفه‌های تحریکی بعد از آن را داشته باشند نیازی به قرنطینه نیست و فقط باید درمان‌ها را ادامه دهند.

 در مورد سویه‌های جدید کرونا مثل  JN۱ هم  احتمال اینکه به کشور ما هم آمده باشد هست اما هنوز در آزمایشگاههای منطقه‌ای کشور شناسایی نشده است.

به گفته عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معمولاً افراد مبتلا به عفونت‌های ویروسی ظرف پنج تا هفت روز بهبود پیدا می‌کنند؛ مگر اینکه بیماری زمینه‌ای یا نقص ایمنی و دیابت و یا کهولت سن داشته باشند. 

اگر در خانواده کسی بیشتر از سه روز تب  داشت حتماً به مراکز درمانی مراجعه کند.متخصصان پزشکی می‌گویند افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای حتماً باید در فضای متراکم و بسته از ماسک استفاده کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645955

مهمترین اخبار ایران و جهان: