نیوز سیتی!
28 مهر 1402 - 15:36

۱۰درصد امنیت غذایی کشور مرهون تلاش کشاورزان گلستانی است

معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور: استان گلستان به لحاظ این که یکی از مناطق مهم و استراتژیک امنیت غذایی کشور محسوب می شود ۳۶ روز را در ارزیابی تامین امنیت غذایی کشور به خود اختصاص داده است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از آق‌قلا، محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در مراسم آیین متمرکز آغاز کشت پاییزه در مزرعه آل جلیل این شهرستان اظهار کرد: گلستان به لحاظ این که یکی از مناطق مهم و استراتژیک امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود ۳۶ روز را در ارزیابی تأمین امنیت غذایی کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از امنیت غذایی کشور مرهون تلاش و کوشش کشاورزان گلستانی است اظهار کرد: استان گلستان به‌تناسب ظرفیت فراوان تولید متنوع محصولات کشاورزی، همواره به‌عنوان خزائن امنیت غذایی موردتوجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور بوده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: امروز اولین کشت پاییزه را در راستا امنیت غذایی کشور  در دولت سیزدهم  آغاز شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در راستای ابلاغ سیاست‌های مختلف و همچنین تغییر در الگوی کشت،  توانستیم ۴۰۰ هزار تن تولید استان را به ۷۵۰ هزار تن تولید ارتقا دهیم.

 

برزعلی خاطرنشان کرد:  در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال رشد تولید و مهار تورم نامیدند، با تمرکز بر توسعه روش‌های مدیریت دانش‌بنیان، ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر برنامه مسئله جهش تولید است.

پایان پیام/ ۸۳۰۲۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544311

مهمترین اخبار ایران و جهان: