نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 22:21

تامین زمین از بزرگترین مشکلات مسکن ملی در لرستان است

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: در بحث مسکن یکی از بزرگترین مشکلات تامین زمین است و در لرستان به خاطر توپوگرافی در تامین زمین مشکل داریم و تنها شهری که مشکل تامین زمین نداشته، بروجرد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، بهزاد شاکرمی امشب در جلسه شورای مسکن که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، افزود: اصلی‌ترین چالش تامین مسکن است، حل مسائل اقتصادی و معیشتی و جوانی جمعیت و ازدواج همگی بستگی به تامین مسکن دارد.

وی اظهار داشت: تا زمانی که مسوولان دغدغه مسئله مسکن را نداشته باشند هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت، شهرستان بروجرد یکی از شهرهای پیشرو در حوزه مسکن است. 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: در بحث مسکن یکی از بزرگترین مشکلات تامین زمین است و در لرستان به خاطر توپوگرافی در تامین زمین مشکل داریم و تنها شهری که مشکل تامین زمین نداشته، بروجرد است.

شاکرمی افزود: در مناطقی که زمین وجود دارد نباید به سمت آپارتمان سازی برویم، برنامه‌ریزی مسکن در بروجرد چون زمین وجود دارد به سمت ویلایی باشد و ۳۲ هزار متقاضی مسکن ملی در بروجرد است که ۱۱ هزار واجد شرایط هستند.

وی اظهار داشت: در لرستان اولین شهری که استارت واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت را زد، بروجرد بود و در ماه‌های آینده واگذاری بیشتری در بروجرد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی طرح جوانی جمعیت در بروجرد هستند، بیان کرد: بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هکتار زمین برای اجرای طرح در بروجرد نیاز است و تا پایان امسال تعداد متقاضیان به ۲ هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی بروجرد با اشاره به اینکه یکی از مهمترین فاکتورهایی که تاکنون توانسته مردم را به اجرای طرح جوانی جمعیت تشویق کند واگذاری زمین است، گفت: تنها بانکی که در بروجرد پای کار است بانک مسکن است و تا یک ماه پیش یک هزار و ۸۰۰  واحد از طرح نهضت ملی مسکن برای پرداخت تسهیلات آماده شده است.

شاکرمی افزود: در اجرای طرح مسکن خودمالکی نیز هزار و ۷۰۳ متقاضی به بانک‌های بروجرد معرفی شدند که از این تعداد ۵۴۶ متقاضی عقد قرارداد کردند و هزار و ۲۰۰ متقاضی دیگر در انتظار عقد قرارداد هستند و مدیران بان‌کها باید در این زمینه همکاری کنند.

وی بیان کرد: در بحث تسهیلات مسکن در لرستان به دلیل اینکه تامین منابع مالی پائین است، بانک‌ها موظف هستند کمبود منابع مالی اطلاع را دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: یکی از مشکلات مسکن در بروجرد صدور پروانه ساخت است که انتظار داریم شهرداری کمک کند.

انتهای خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584499

مهمترین اخبار ایران و جهان: