نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 06:13

گفت‌وگوی امیر قطر و رئیس جمهور آمریکا درباره آتش‌بس در غزه

رسانه‌های قطری از تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا با امیر این کشور و گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس در غزه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه شنبه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تلفنی گفت‌وگو کرد. 

بایدن و آل ثانی در این تماس تلفنی آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین به ویژه روند اجرای توافقنامه آتش‌بس انسانی در نوار غزه را بررسی کردند. 

خبرگزاری قطر (قنا) گزارش داد که بایدن و آل ثانی همچنین به بررسی تلاش‌های مشترک بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها، حمایت از غیرنظامیان، احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و افزایش ارسال کمک‌های انساندوستانه به فلسطینیان در غزه، پرداختند. 

دو طرف همچنین روابط راهبردی دو کشور و موضوعات دارای اهتمام مشترک را بررسی کردند. 

پیشتر «ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر از تبادل 39 نفر از غیر نظامیان فلسطینی با 13 اسیر صهیونیست خبر داد و گفت که 7 نفر از افرادی که آزاد خواهند شد، تبعه خارجی هستند.

جنبش حماس شامگاه شنبه خبر داد که  به تلاش‌های مصر و قطر برای تضمین ادامه توافق آتش‌بس موقت انجام شده بود،‌ پاسخ مثبت داده است.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه اجرایی شده است.

بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم اسرائیل، صبح روز چهارشنبه گذشته، توافق آتش‌بس با میانجیگری‌ دولت قطر و مصر را پذیرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584611

مهمترین اخبار ایران و جهان: