نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 13:50

اقدامات حوزه شهری در مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان کافی نیست

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: درست است اقداماتی از جمله مناسب‌سازی پیاده‌روها و برخی اماکن، فضاها و مبلمان شهری انجام شده، اما کافی نیست و به‌طور حتم باید در ارتباط با تردد معلولان و فراهم کردن ناوگان حمل‌ونقل ویژه معلولان گام‌های بیشتری برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری صبح امروز با حضور اعضای شورای این شهر و نمایندگانی از شهرداری برگزار شد.

در این جلسه از شورا مسائلی ازجمله احداث فاز ۲ انبار توشه ترمینال دولت، استمهال غرفه‌داران ترمینال دولت و تجلیل از مدال‌آوران مسابقات آسیایی مورد بررسی قرار گرفت.

سید حسین یوسفی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری به روز جهانی معلولان اشاره کرد و گفت: معلولان نیز مانند دیگر افراد جامعه باید از امکانات رفاهی و‌اجتماعی برخوردار شوند.

وی با تاکید بر ضرورت مناسب‌سازی معابر برای معلولان، افزود: درک شرایط معلولان و مناسب‌سازی محیط و نیز درک توانمندی‌های این قشر از جامعه و فراهم آوردن شرایط برای فعالیت‌های اجتماعی آنان تکلیف است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری بیان کرد: انتظار می‌رود عموم مردم آگاهی خود را نسبت به نیازهای افراد دارای معلولیت افزایش دهند.

یوسفی تصریح کرد: درست است اقداماتی از جمله مناسب‌سازی پیاده‌روها و برخی اماکن، فضاها و مبلمان شهری انجام شده، اما کافی نیست و به‌طور حتم باید در ارتباط با تردد معلولان و فراهم کردن ناوگان حمل‌ونقل ویژه معلولان گام‌های بیشتری برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه  ۱۶ آذر روز دانشجو  از مناسبت‌های پیش‌رو است، یادآور شد: این روز یادآور هوشیاری و آگاهی این قشر پیشرو نسبت به مسائل جامعه و مسؤولیت پذیری آنان است که باید با روحیه حقیقت‌جویی و با شعور بالای اجتماعی و سیاسی، همواره در مسیر حق حرکت کرده و از ارزش‌های انسانی و اسلامی دفاع کنند.

یوسفی در پایان گفت: باتوجه به روز مجلس امیدواریم مجلس در تامین مطالبات مردم و بهبود شرایط و سربلندی کشور، بیش از پیش موفق باشد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593499

مهمترین اخبار ایران و جهان: