نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 22:16

2 هفته پژوهش در آموزش و پرورش + روزشمار

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه از روز یکشنبه نوزدهم آذر 1402 هفته پژوهش را آغاز خواهیم کرد، گفت: روز اول، «ایران پیشرفته و مقتدر» نام دارد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، به گفته علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، وزارت علوم به عنوان ستاد ملی هفته پژوهش، مدت این هفته را ۱۴ روز یا دو هفته اعلام کرده است.

وی افزود: این هفته که در آن قرار داریم هفته پژوهش در استان‌هاست. ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور همگی مشغول هستند و آنچه که به عنوان دستاورد پژوهشی داشته‌اند در قالب جشنواره یا نمایشگاه ارائه کردند؛ هفته دوم هفته‌ای است که برنامه‌ها به صورت مرکزی و ملی در تهران اتفاق خواهد افتاد.

محبی با بیان اینکه از روز یکشنبه نوزدهم آذر هفته پژوهش را آغاز خواهیم کرد، گفت: ایران پیشرفته و مقتدر اسم روز اول است؛ دوشنبه بیستم آذر، روز دانش‌آموز پژوهشگر، آموزش و پرورش خلاق و نوآور نام دارد و روز سه‌شنبه ۲۱ آذر، به نام معلم پژوهنده تربیت و آموزش‌اثر بخش، جامعه تمدن ساز نام گرفته است.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه ۲۲ آذر، به ارتباط مدرسه و دانشگاه اختصاص می‌یابد و روز پنجشنبه به ارتقای فرهنگ پژوهش و فناوری اختصاص دارد و از حدود ۷۰۰ پژوهشسرای دانش‌آموزی تقدیر به عمل خواهد آمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594055

مهمترین اخبار ایران و جهان: