نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 04:41

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ با استفاده از اپلیکشن در بروجرد

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد گفت: در حال مذاکره با یک پیمانکار قوی هستیم که بتواند با استفاده از یک اپلیکیشن طرح تفکیک زباله از مبدا را اجرایی کند.

شهاب شعبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ضرورت اجرای تفکیک زباله از مبدا، عنوان کرد: در حال مذاکره با یک پیمانکار قوی هستیم که بتواند با استفاده از یک اپلیکیشن طرح تفکیک زباله از مبدا را اجرایی کند.

وی افزود: این اپلیکیشن مانند اسنپ فعالیت می‌کند، یعنی شخص می‌تواند با انتخاب شرکت مورد نظر زباله‌های خود را درب منزل یا اداره تحویل و در ازای آن هزینه دریافت کند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد به ضرورت آموزش و فرهنگ سازی شهروندان به ویژه خانم‌‌ها در خصوص تفکیک زباله از مبدا هم اشاره کرد و گفت: ما آموزش شهروندان را به صورت پایلوت از ضلع غربی شهر شروع کردیم، چون معتقد هستیم، نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در منزل ما را یک گام جلوتر می‌برد.

شعبان با اشاره به اینکه ما قبل از ابلاغ دستورالعمل وزارت کشور به موضوع تفکیک زباله از مبدا ورود کردیم، اما متاسفانه به دلایلی موفق نشدیم، بیان کرد: سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ یک شرکت را برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا پای کار آوردیم، اما متاسفانه مافیای ضایعاتی‌ها و زباله گردها اجازه فعالیت ندادند.

 وی تاکید کرد: برای اجرای موفق طرح تفکیک زباله از مبدا، ابتدا دستگا‌ه‌های نظارتی و انتظامی باید در بحث شناسایی، برخورد و ساماندهی ضایعاتی‌ها و زباله‌ گردها ورود کنند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد، گفت: تا زمانی که ضایعاتی‌ها و زباله گردها در سطح شهر جولان بدهند، نمی‌توان به اجرای طرح چندان امیدوار بود، مافیای زباله گردها و ضایعاتی‌ها حتی فعالیت چند ایستگاه بازیافت سطح شهر را هم مختل کردند.

به گفته شعبان میزان تولید زباله بروجرد روزانه حدود ۲۳۵ تا ۲۵۰ تن است که حدود ۸۰ درصد آن را زباله تر و ۲۰ درصد را خشک تشکیل می‌دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553699

مهمترین اخبار ایران و جهان: