نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 12:30

گام بلند ستاد اجرایی در کشاورزی از صرفه‌جویی 600 میلیون دلاری تا کار جهادی در دیم‌زارها

معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از کارهای بزرگ انجام شده ستاد در حوزه کشاورزی خبر داد..

سید مصطفی سیدهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: برای خرید وسایل کشاورزی در امور زراعت امسال به کشاورزان دیم کار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد پرداخت می شود.

وی بیان کرد:  بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنیاد برکت برا اشتغالزایی در سطح کشور امسال پرداخت می شود که در این زمینه قرار داد با هشت بانک عامل بسته شده است.

معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: کارخانه قند یاسوج و شرکت گیاهان دارویی اکسید سبز سربیشه گچساران  در سالجاری از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

هاشمی عنوان کرد: بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم  از زمین های دیم استان‌ها تامین و تحویل دولت داده شد که این این امر۶۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشت.

وی گفت: افزون بر ۵ میلیون و و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم کشور زیر پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: خرید تضمینی محصولات، تامین کود و بذر یارانه‌ای، اختصاص یارانه بیمه محصولات دیم، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و آموزش های رایگان به کشاورزان از جمله مشوق هایی  طرح جهش تولید در دیمزارها ست.

 هاشمی بیان کرد: امسال میزان گندم خریداری دولت بیش از ۱۰ میلیون و  ۳۰۰ هزار تن است که 3.5 میلیون تن در دیم زارهای کشور تامین شد.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از  دیم‌زارهای استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب اجرای طرح جهش تولید زیر کشت محصولات کشاورزی رفته که امید می رود در سال آینده به ۱۰۰ هزار هکتار برسد.

هاشمی اظهار کرد: این طرح در پنج محصول دیمی شامل گندم و جو، نخود، عدس و دانه ای روغنی و علوفه و گیاهان دارویی در حال اجراست.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548555

مهمترین اخبار ایران و جهان: