نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 03:04

وعده مقام‌های اسرائیلی برای توزیع سلاح بین ساکنان فلسطین اشغالی

مقام‌های ارشد رژیم اسرائیل روز پنجشنبه وعده دادند توزیع سلاح بین ساکنان فلسطین اشغالی را ادامه خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال عملیات اسشتهادی جدید در فلسطین اشغالی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و وزیر امنیت عمومی رژیم اسرائیل روز پنجشنبه گفتند که به توزیع تسلیحات بین ساکنان فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» اظهارات نتانیاهو پس از تیراندازی  به سه صهیونیست و کشته شدن آن‌ها در قدس اشغالی بیان شد.

وی در حالی این سخنان را بیان کرد که  شبکه ۱۲ این رژیم از آغاز جلسات محاکمه نتانیاهو از هفته آینده خبر داد و روزنامه «هاآرتص» نیز نوشت که جلسه دادگاه نتانیاهو از روز یکشنبه هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

در این راستا «یاریو لیوین» وزیر دادگستری اسرائیل روز گذشته دستور از سرگیری فعالیت تمامی دادگاهها را صادر کرد که دادگاه محاکمه نتانیاهو نیز شامل آن می‌شود.

نخست‌وزیر اسرائیل در ارتباط با سه پرونده به رشوه‌خواری، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم است و جلسات دادگاه او از سال ۲۰۲۰ آغاز شده، هرچند نتانیاهو این اتهامات را با انگیزه سیاسی می‌داند.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی نیز  بار دیگر خواستار مسلح کردن غیرنظامیان شد. بن گویر متعهد شد که به توزیع سلاح به غیرنظامیان اسرائیلی ادامه دهد.

وی با ادعای قوی بودن ارتش رژیم صهیونیستی و پلیس گفت: «هر جا که شهروندان سلاح داشته باشند، می توانند از جان خود محافظت کنند.»

رسانه‌های فلسطینی، روز پنجشنبه از یک عملیات استشهادی جدید در قدس اشغالی خبر دادند.  وبگاه فلسطینی «شهاب» گزارش داد که در تیراندازی به یک ایستگاه اتوبوس در شهرک «راموت» واقع در قدس اشغالی، ۸ صهیونیست زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

پس از آن، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که یک زن شهرک‌نشین کشته شده و ۸ نفر زخمی شده‌اند. نیروهای اسرائیلی نیز بلافاصله خود را به محل حادثه رساندند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589955

مهمترین اخبار ایران و جهان: