نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 20:53

فجایع غزه حاصل حقوق بشر فاقد معنویت است

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، شرایط امروز غزه را حاصل حقوق بشر فاقد معنویت دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی اظهار کرد: نگاه اسلام به عنوان یک نگاه فطری به نیازهای واقعی بشر (ازجمله تشکیل خانواده)، متفاوت از سایر نظام های فکری امروز جهان است که اغلب توجه به فردیت و لذت های فردی را ترویج می کنند.

وی افزود: امروز با تفکراتی مواجه هستیم که به ظاهر توجه به تمایلات فردی و آزادی‌های انسانی و حقوق بشر را فریاد می‌زنند اما در عمل، نمایشگاه روشنی همانند جنایات غزه را ایجاد می‌کنند که در واقع پایان مسیر نظام لیبرال دموکراسی و مکاتب بشری و مناسبات غلط نظام‌های روشنفکرانه را نشان می دهد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، شرایط امروز غزه را حاصل حقوق بشر فاقد معنویت دانست و گفت: مظهر مناسبات منحط نظام‌های مدعی حل مشکلات بشر، انسان است به همین دلیل زشت‌ترین صحنه‌های نقض حقوق بشر، نژادپرستی عریان و علم بدون تعهد و ناشی از خلأ معنویت و هدایتگری الهی را در غزه شاهد هستیم.

 وی تصریح کرد: در موضوع خانواده نیز همینطور است و اگر مناسبات فردگرایانه را مبنای تشکیل زندگی قرار دهیم، مطابق محاسبات عقلی نباید ازدواج کنیم زیرا تشکیل خانواده در واقع تشکیل نهادی برای گذر از تمایلات نفسانی و فردگرایانه به نفع یک تربیت بزرگ (که بنیاد تحولات بشری خواهد بود) می باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589855

مهمترین اخبار ایران و جهان: