نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 11:30

انتقال 14 میلیون تن کالا توسط شرکت‌های حمل و نقل مازندران

مدیرکل راهداری، حمل و نقل و نگهداری راه‌های مازندران از انتقال 14 میلیون تن کالا توسط شرکت‌های مرتبط حمل و نقل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن جهانیان صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در محل این اداره‌کل برگزار شد، گفت: چهار نقطه پر تصادف از ۱۳ نقطه‌ای که توسط کمیته رفع نواقص کشور اعلام شده رفع نقص کردیم.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای بهسازی رویه راه‌ها در محورهای اصلی را حدود ۱۹۲ کیلومتر پروژه اعلام کرد و افزود: برای اجرای این پروژه‌ها ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل، رانندگان و راهداری مازندران همچنین به احداث بیش از ۳۳ دستگاه پل با بیش از ۳۸ میلیارد تومان در استان اشاره کرد و افزود:  احداث دیوار حائل نزدیک به ۲۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی یادآور شد: در حوزه‌ راه‌های روستایی طی ۹ ماهه سال جاری ۱۹۱ کیلومتر مسیر روکش و آسفالت شده و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

جهانیان در ارتباط با اقدامات انجام شده برای راهدارخانه‌های استان،گفت: تجهیزات لازم برای این مراکز تهیه شده و همچنین تعدادی راهدارخانه جدید ایجاد شده و همکاران ما در این مراکز مستقر شدند.
وی اضافه کرد: ۴۶ مجتمع بین راهی در استان مازندران فعال بوده که نظارت ما چندین برابر افزایش شده و بر اساس زمان بندی ایجاد ۱۲ مجتمع در دستور کار است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل نگهداری راه‌‌های مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده برای انتقال کالا،گفت: ۱۴ میلیون تن کالا توسط شرکت‌های حمل و نقل استان انتقال پیدا کرده که در این بخش با رشد ۴۷ درصدی مواجه هستیم.

وی میزان اعتبارات تصویب شده حوزه راه روستایی را حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده و گفت: در مجموع ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راه استان مازندران اختصاص پیدا کرده است.
جهانیان با اشاره به محرومیت‌‌های که در حوزه راه روستایی استان وجود دارد، افزود: هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راه روستایی با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد آسفالت است که بر اساس برنامه‌ریزی تلاش داریم که نسبت به بهسازی و مناسب سازی این محورها اقدام کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610299

مهمترین اخبار ایران و جهان: