نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 11:51

«جهان‌مرد»، روایت 40 سال جهاد حاج قاسم در مهمترین منطقه دنیا+ فیلم

سردبیر ویژه برنامه «جهان‌مرد» که به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی روی آنتن خواهد رفت درباره این برنامه می‌گوید که «چیزی که در طول این 4 سال مغفول واقع شده کارکردهای اجتماعی - فرهنگی حاج قاسم و مکتب حاج قاسم بود که در برنامه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دادیم ولی اصل مجاهدت و تاثیرگذاری حاج قاسم در موضوع غرب آسیا مغفول واقع می‌شد.»

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی برنامه «جهان‌مرد» به روایت ۴۰ سال فعالیت جهادی حاج قاسم سلیمانی در منطقه خاورمیانه می‌پردازد.

جهان‌مرد برنامه‌ای ترکیبی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد هادی نعمت‌اللهی و سیدصادق شهربانویی و سردبیری میکائیل دیانی در گفتگو با همرزمان حاج قاسم سلیمانی ناگفته‌هایی از نقش ایشان در امنیت ایران و منطقه را بازگو می‌کند.

روایت‌هایی از کودکی تا شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی به بیان همرزمان و بستگان او در این ویژه برنامه نمایش داده خواهد شد. ویژه برنامه «جهان‌مرد» تهیه شده در بنیاد مکتب حاج قاسم، هرشب حوالی ساعت ٢٣:٠٠ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

میکائیل دیانی، سردبیر برنامه «جهان‌مرد» در خصوص جزئیات تولید این برنامه به خبرنگار فارس گفت: ما سعی داشتیم تا در گفت‌وگو با شاهدان میدانی اتفاقاتی که حاج قاسم در آن‌ها نقش اساسی داشته در برهه‌های مختلف از ماجراهای داخلی مثل دفاع مقدس و برخورد با اشرار تا ماجراهای بین المللی و پرونده‌های اطراف این مثل پرونده افغانستان در زمان مجاهدین، پرونده عراق پس از سقوط صدام، پرونده لبنان در جنگ ۳۳ روزه تا ماجراهای دهه ۹۰ و جنگ سوریه و عراق و ظهور داعش روایت کنیم.

دیانی افزود: به طور کلی سعی کردیم از شاهدان عینی فرماندهی حاج قاسم هم از بعد استراتژیک و هم از بعد میدانی بررسی کنیم. چیزی که در طول این 4 سال مغفول واقع می‌شد، کارکردهای اجتماعی - فرهنگی حاج قاسم و مکتب حاج قاسم بود که در برنامه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دادیم ولی اصل مجاهدت و تاثیرگذاری حاج قاسم در موضوع غرب آسیا مغفول واقع می‌شد.

سردبیر «جهان‌مرد» ادامه داد: یک استراتژی کلان برای این برنامه مد نظر داشتیم و آن اینکه آمریکا پیش از سال 2000 در عملیات‌های خودش می‌خواست خاورمیانه نوین را طراحی کند و در برابر آن نگاه شخصیتی با یک منطق، مکتب و مجموعه اقدامات گسترده میدانی و نهضتی داشتیم که در برابر آن منطق ایستاد و به جای اینکه یک خاورمیانه جدید مد نظر آمریکایی را داشته باشیم، غرب آسیای نوینی داریم که بر محور مقاومت می‌چرخد. سعی کردیم این مسیر و این منطق را در روایت‌های میدانی بیان کنیم و ناگفته‌ها و اتفاقاتی که مخاطبان کمتر شنیده‌اند و تا الان با آن مواجهه نداشته‌اند را عموما از نگاه استراتژیک، نبوغ، تصمیمات و اقدامات حاج قاسم در موقعیت‌های گوناگون را برای آن‌ها روایت کنیم. 

تیزر ویژه برنامه «جهان‌مرد» را در ادامه مشاهده می‌کنید:

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617611

مهمترین اخبار ایران و جهان: