نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 09:51

تصویب اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان

در جریان سفر معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به استان اصفهان، مصوباتی در خصوص اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان تصویب شد.

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه بازدید از جاده‌های مواصلاتی شهرستان گلپایگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وجود چند نقطه حادثه‌خیز در شهرستان گلپایگان، اظهار داشت: یکی از این نقاط حادثه‌خیز خیز پنج راهی شرکت زراعی است که سال‌ها مورد درخواست شهروندان بوده است.

وی افزود: این طرح به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در ۲ ماه آینده عملیات بهسازی این محور که ترکیبی از دو میدان و یک زیر گذر است آغاز می‌شود.

اکبری بیان کرد: جاده دهق_علویجه هم یکی از محورهای پرتردد استان اصفهان است و خودروهای سنگین از آن عبور می‌کنند و با توجه به عرض ناکافی محور سال‌های قبل نسبت به تعریض پل‌ها اقداماتی شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در این سفر نیز اعتباری برای تعریض پل‌ها و آسفالت و رفع نقاط حادثه‌خیز این محور اختصاص داده شد.

وی با اشاره به بازدید از راه‌های مواصلاتی و برون شهری خوانسار عنوان کرد: در این بازدید مشکلات، نواقص و نیازمندی‌های محور گلپایگان به دامنه بررسی و هشت مصوبه برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز مورد تصویب قرار گرفت.

اکبری ادامه داد: احداث ۷ کیلومتر روشنایی، نصب نیوجرسی، روکش آسفالت و رفع چند نقطه حادثه‌خیز در این محور و اختصاص اعتبار و تکمیل ساختمان جدید اداره راهداری خوانسار همراه با ساخت سوله برای انبار شن و نمک از جمله مصوبات این بازدید بود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به دریافت مجوز واردات ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و تامین ۶۰۰ دستگاه از تولیدکنندگان داخلی گفت: با توجه به شرایط کوهستانی این منطقه و برف گیر بودن محورها یک دستگاه ماشین آلات راهداری و یک دستگاه کامیون به راهداری خوانسار اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به شناسایی بیش از ۸۸۷ نقطه پر حادثه در کشور افزود: محور خوانسار به شهر ویست نیز چند نقطه حادثه‌خیز و پیچ نامناسب دارد که تعریض و ایمن‌سازی این محور که ارتباط چند روستا به شهر خوانسار را نیز برقرار می‌کند در دستور کار قرار می‌گیرد.

اکبری با تاکید بر اصلاح راه‌های روستایی خاطرنشان کرد: شهر خوانسار کمربندی ندارد و خودروهای سنگین و سبک از داخل شهر عبور می‌کنند و موجب آسیب جدی به پوشش آسفالت شده‌اند که مقرر شد قیر برای اصلاح آسفالت این مسیرها در اختیار شهرداران قرار گیرد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545955

مهمترین اخبار ایران و جهان: