نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 08:39

مرکز ویژه جامع سلامت در منطقه بادکی ارومیه احداث می‌شود

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای اولین بار در کشور، در ۵نقطه کم برخوردار این استان ازجمله منطقه بادکی ارومیه، مرکز ویژه جامع سلامت احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از منطقه کم‌برخوردار بادکی ارومیه اظهار داشت: از اولویت‌های دولت سیزدهم، رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار و تمرکز بر تکمیل زیرساخت‌ها در مناطق پرجمعیت حاشیه شهرهاست.

وی با اشاره به آغاز چندین پروژه محرومیت‌زدایی در شهرستان ارومیه، افزود: علیرغم سکونت جمعیت ۱۶ هزار نفری در روستای بادکی، متاسفانه زیرساخت‌های مناسبی در این منطقه وجود ندارد.

 معتمدیان با اشاره به مشکلات جدی روستای بادکی در حوزه آب، برق و گاز، خاطرنشان کرد: به دنبال ارتقای سرانه پایین بخش‌هایی چون مراکز درمانی، بهداشتی، آموزشی، ورزشی، فضای سبز، کوچه و معابر در روستای بادکی بوده و مطالعات و تامین امکانات اولیه چون زمین در این خصوص انجام شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به تهیه طرح جامع شهر ارومیه و تصویب آن در شورای عالی شهرسازی نیز اشاره کرده و تصریح کرد: برخی از مشکلات روستای بادکی در قالب این طرح رفع خواهد شد، اما در کوتاه‌مدت با همکاری دستگاه قضایی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی، پیگیر ارائه خدمات به مردم در حوزه‌هایی چون انشعابات آب، برق و گاز هستیم.

وی با اشاره به ساخت مرکز جامع درمانی و بهداشتی در منطقه بادکی، اضافه کرد: برای اولین بار در کشور، در ۵ نقطه کم برخوردار آذربایجان‌غربی که اولین آن منطقه بادکی خواهد بود، ساخت مرکز ویژه جامع سلامت آغاز شده که شامل بخش‌های اورژانس، بهداشتی و درمان بستر محلی خواهد بود و امیدواریم تا هفته دولت سال آینده زیرساخت‌های لازم فراهم و به بهره برداری برسد.

وی در پایان با تاکید بر تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف جهت رفع مشکلات‌ مناطق کم‌برخوردار استان، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز، در اسرع وقت شاهد رفع بخشی از کمبودها و مشکلات در منطقه بادکی خواهیم بود‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613899

مهمترین اخبار ایران و جهان: