نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 12:35

کاهش دمای هوای خراسان جنوبی از سه‌شنبه

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: از صبح سه شنبه هفته جاری کاهش قابل ملاحظه دمای هوا در استان انتظار می رود و مجدد به دمای منفی و صفر درجه بر می‌گردد.

جواد نخعی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در شبانه روز گذشته دمای هوای استان روند افزایشی داشته و امروز و امشب نیز تغییرات دما محسوس نخواهد بود.

وی ادامه داد: اما صبح سه شنبه هفته جاری کاهش قابل ملاحظه دمای هوا در استان انتظار می رود و مجدد به دمای منفی و صفر درجه بر می‌گردد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: مطابق با داده های دریافت شده از ایستگاه های هواشناسی استان در شب و روز گذشته فتح آباد خضری بیشترین بارش را به میزان ۲۰ میلی متر گزارش کرد.

نخعی ادامه داد: همچنین میزان بارش گزارش شده از ایستگاه کریمو ۶، سرند طبس ۵، سرایان و زنوقان ۳، کروخ، زیروک، خضری، چیروک و خرو ۲ و ارسک، فتح آباد میم، فردوس و بغداده حدود یک میلی متر گزار شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: همچنین در شبانه روز گذشته بیشترین باد شدید لحظه ای در استان مربوط به خضری به میزان ۶۵ کیلومتر در ساعت و کمترین دید افقی از حاجی آباد زیرکوه به میزان ۷ کیلومتر گزارش شده است.

نخعی گفت: مطابق با الگوی نقشه ها تا روز چهارشنبه شرایط جوی استان به نسبت پایدار و یکنواخت خواهد بود.

وی یادآور شد: در شب و روز گذشته سربیشه با کمینه دمای دو درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم با بیشینه دمای ۲۳ درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه استان بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان داشت: تغییرات دما در مرکز استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۳ و ۱۹ درجه بود

وی در رابطه با پیش بینی شرایط بارندگی استان در فصل زمستان امسال گفت: حدود شرایط نرمال را برای بارش های زمستان در استان پیش بینی می کنیم.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی اضافه کرد: بارش زمستان در استان در شرایط عادی و بلندمدت حدود ۶۷ میلی متر است که انتظار می رود درحد نرمال و بارش را با توجه به جدیدترین نقشه های اقلیمی و پیش بینی های درازمدت و فصلی دریافت شود.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614199

مهمترین اخبار ایران و جهان: