نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 16:19

کتابخانه مشارکتی بوستان کتاب در زندان محلات افتتاح شد

کتابخانه مشارکتی بوستان کتاب زندان محلات، با حضور امام جمعه شهرستان محلات، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ,و جمعی از مسوولان افتتاح و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از محلات، صبح امروز  طی مراسمی کتابخانه مشارکتی بوستان کتاب زندان محلات، با حضور امام جمعه شهرستان محلات، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، معاون اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی استان مرکزی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان محلات، مسوولین شورای شهر محلات و دیگر سازمان‌های این شهرستان برگزار شد. 

این کتابخانه با با ۴۵۰۰ نسخه کتاب در حوزه‌های مختلف و تجهیزاتی از قبیل قفسه کتاب، میز مطالعه، نرم افزار کتابخانه‌ای و... توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تجهیز شده است و به ارائه خدمت به مددجویان زندان می‌پردازد.

توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، پر نمودن اوقات فراغت مددجویان و ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، توسعه و ترویج ارزش‌ها و باورهای اخلاقی، ارتقای فرهنگ عمومی و به تبع آن کاهش آمار ارتکاب مجدد جرم، بالندگی و شکوفایی در سبک زندگی و خود باوری از اهداف راه اندازی کتابخانه «بوستان کتاب» عنوان شد.

این کتابخانه  در راستای پیگیری و اجرای تفاهم نامه مشترک بین نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان زندانهای کشور و با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان با نام بوستان کتاب و به عنوان ششمین کتابخانه مشارکتی در سطح زندانهای استان افتتاح شد.

 در حال حاضر 10 باب کتابخانه در زندانهای استان با 39 هزار جلد کتاب مشغول فعالیت بوده که از این تعداد 6 کتابخانه بصورت مشارکتی فعالیت دارند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577711

مهمترین اخبار ایران و جهان: