نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 15:46

کمک 16 میلیون یورویی آلمان به بخش آموزش و بهداشت ازبکستان

ازبکستان و بانک توسعه آلمان (KfW) در شهر «تاشکند» قرارداد کمک بلاعوض به ارزش 16 میلیون یورو امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان و بانک توسعه آلمان (KfW) در شهر «تاشکند» قرارداد کمک بلاعوض به ارزش 16 میلیون یورو امضا کردند.

این قرارداد در چارچوب سفر هیأت بانک توسعه آلمان (KfW) به ازبکستان توسط «ویتالیس ریتر» مدیر ارشد بازاریابی این بانک و «لذیذ قدرت‌اف» وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان به امضا رسید.  

بر اساس این قرارداد، به ازبکستان به ارزش 16 میلیون یورو کمک بلاعوض اختصاص می‌شود. 14 میلیون یورو از این کمک بلاعوض برای آموزش حرفه‌ای، ساخت‌وساز، تعیمر و تجهیز مراکز اشتغال ازبکستان اختصاص خواهد شد. علاوه بر این، 2 میلیون یورو نیز برای حمایت از کل پروژه اختصاص خواهد یافت.

قراردادهای بلاعوض پروژه «نوسازی سیستم آموزش و افزایش مهارت کارمندان پزشکی در شهر ترمذ» دومین گام مهم محسوب می‌شود. این قراردادها تخصیص 13 میلیون یورو برای ایجاد یک مرکز آموزشی شبیه سازی در شهر «ترمذ» و 500 هزار یورو دیگر برای حمایت از مراسم‌های افزایش مهارت کارمندان را در نظر دارد.

این طرح‌ها در توسعه سیستم آموزش و بهداشت در ازبکستان، بهبود رفاه مردم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. این طرح‌ها همچنین برای جذب تجربیات و فناوری‌های پیشرفته آلمان در زمینه‌های آموزشی و بهداشتی ازبکستان کمک می‌کنند.

KfW (Kreditanstalt für Wiederaufbau)  یک بانک توسعه آلمانی است که در سال 1948 میلادی ایجاد شده است. هدف اصلی آن تامین مالی پروژه‌هایی مبنی بر توسعه اقتصاد آلمان است اما با گذشت زمان، نقش KfW گسترش یافته و اکنون این بانک در تامین مالی پروژه‌های مرتبط با محیط زیست، نوآوری و کارخانجات اجتماعی به طور فعال مشارکت دارد. KfW همچنین به عنوان یک عامل دولتی در حمایت از پروژه‌های بین‌المللی، توسعه پایدار مشارکت می‌کند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570611

مهمترین اخبار ایران و جهان: