نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 17:38

سلوک شیعی و روش دینداری اسلامی حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهیم

امام جمعه شهرستان کازرون گفت: سلوک فاطمی ارادت قلبی، لفظی و عملی به ساحت مقدس حضرت زهرا(س)و اهل بیت (ع) برای دوری از وسوسه‌های شیطان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام صباحی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: تنها شیعه معصوم حضرت زهرا(س) است که الگو و اسوه‌اش در حد کمال  است و کسی رغبت، علاقه و دل بسته حضرت باشد خداوند در روز قیامت او را با پیامبر اکرم (ص) با توجه به روایات محشور خواهد کرد.

امام جمعه کازرون افزود: محبت قلبی باید متوجه حضرت زهرا(س) باشد چراکه کسی که توانست رسالت غدیر را به گوش جهانیان برساند و مردم را در ولایت مداری آگاه نماید فاطمه زهرا(س) است.

وی به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) در خصوص حضرت زهرا(س) گفت و بیان داشت: امام حسن عسکری (ع) می فرماید ما محبت خدا بر مردم هستیم و جده ما حضرت زهرا(س) حجت خدا بر ما می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صباحی به جنایت اسرائیل غاصب در فلسطین  اشاره کرد و افزود: امروز اسرائیل در باتلاق غزه گیر کرده است و با توسل  و ارادت به اهل بیت(ع) بر دشمنان دین غلبه خواهیم کرد.

وی گفت: در حالی امروز با هم صحبت می کنیم که جنگ غزه نتیجه ای جز نسل کشی، کودک کشی و خرابی در بر نداشته و همه مردم دنیا در حمایت از مردم فلسطین علیه صهونیست ها  شعار می دهند.

امام جمعه کازرون خاطرنشان کرد: صحنه های مقاومت مردم غزه آمیخته شده با روح بلند سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی است که رزمندگان یمن امروز پرچم حاج قاسم را بلند کرده اند و مهمترین بندر اسرائیل، ایلات را به تعطیلی نزدیک کرده اند.

وی اذعان کرد: نخست‌وزیر اسرائیل خون‌آشام زمانه است و راهی جز شکست خود ندارد که اعلام نماید و پیام مقاومت به آمریکا و کشورهای حامی اسرائیل بهتر است از صحبت از  اسرائیل بعد از جنگ کنند چرا که اسرائیل روز به روز به پرتگاه، سقوط و نفرت جهانی نزدیکتر می شود.

امام جمعه کازرون با توجه به در پیش بودن شب یلدا تاکید کرد: در شب یلدا و اهمیت صله رحم که ثواب بسیار زیادی دارد باید دقت داشته باشیم که حمایت از خانواده‌های بی بضاعت در شب یلدا اولویت قرار دهیم.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605711

مهمترین اخبار ایران و جهان: