نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 16:55

۲۴۶ داوطلب انتخابات مجلس در کرمانشاه تأیید صلاحیت شدند

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: ۲۴۶ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان از مجموع ۵۶۱ تفر افراد ثبت‌نام شده، تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی شعبانی رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یک‌هزار و ۶۸ نفر فرایند پیش‌ثبت‌نام دوازهمین دوره انتخابات مجلس شرکت کردند که از این تعداد ۵۶۱ نفر(۴۹۲ آقا و ۶۹ خانم) ثبت‌نام خود را قطعی کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌ هیأت‌های اجرای ۲۴۶ نفر از مجموعه داوطلبان ثبت‌نام شده مورد تأیید، ۲۰۱ نفر عدم تایید و ۱۱۱ عدم احراز صلاحیت گزارش شده است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در تفکیک شهرستان‌ها، گفت: در حوزه اسلام‌آباد غرب برای کسب یک کرسی در مجلس شورای اسلامی ۷۱ دواطلب ثبت‌نام کرده که ۷۴ نفر از این تعداد تأیید، ۲۱ نفر عدم تایید و سه نفر هم عدم احراز هویت شده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب برای کسب یک کرسی از خانه ملت، ۵۸ نفر ثبت‌نام کردند، یک نفر انصرف، ۳۹ تأیید و ۱۳ نفر عدم تایید و ۵نفر عدم احراز هویت اعلام شدند. 

شعبانی در خصوص یک کرسی حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات، خاطرنشان کرد: ۵۱ نفر در این حوزه ثبت‌نام قطعی کرده که یک‌نفر از این تعداد انصراف، ۴۰ نفر تأیید و ۸ نفر عدم تأیید و ۲ نفر عدم احراز هویت شدند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، از ۴۵ ثبت‌نامی حوزه سنقر و کلیایی برای کسب یک کرسی، ۳۸ نفر تأیید، سه نفر عدم تأیید و سه نفر عدم احراز هویت و همچنین در حوزه کنگاور، صحنه و هرسین برای یک کرسی از مجموع ۴۷ ثبت‌نامی ، یک نفر انصرافی، ۳۰ نفر تأیید و ۱۶ نفر عدم تأیید تشخیص داده شده است.

وی گفت: در کرمانشاه برای سه کرسی ۲۸۹ داوطلب  ثبت‌نام خود را قطعی کرده بودند که ۶۰ نفر تأیید، ۱۴۰ نفر عدم تأیید و ۸۹ نفر هم با عدم احراز هویت اعلام شدند.

شعبانی افزود: ثبت اعتراض برای رسیدگی در هیأت نظارت استان، از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ آبان‌ماه به صورت مجازی و تنها از طریق ثبت الکترونیکی از ساعت ۸ تا ۱۸ امکان‌پذیر است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568311

مهمترین اخبار ایران و جهان: