نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 14:18

دشمن با ترویج مواد مخدر به دنبال تهی‌کردن داشته‌های نظام است

استاندار کردستان گفت: دشمنان با ترویج مواد مخدر در بین نسل جوان ما دنبال تهی کردن داشته‌های نظام از دورن هستند و این زنگ خطر بسیار جدی است که همه ما باید نسبت به آن حساس باشیم و وظیفه خود را در این حوزه انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: امروز بار دیگر استان کردستان معطر به خون پاک شهدای گمنام شد، امیدواریم برکات حضور این شهدا بر زندگی مردم جاری و ساری شود و ما را در مسیر خدمت بیشتر مصمم سازد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تکلیف خود را نسبت به شهدا ادا کنیم، تصریح کرد: قطعا یکی از تکالیف بسیار مهم ما نسبت به شهدا که با خون پاک خود انسجام و امنیت را در کشور به وجود آوردند این است که با آسیب‌های اجتماعی که بسیار خسارت‌بارتر از جنگ نظامی است و از درون ما را تهدید می‌کند با روحیه انقلابی و جهادی مبارزه کنیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که باید مورد توجه باشد تلاش و تمرکز برای پیشگیری از اعتیاد در فضاهای آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها است.

وی گفت: اینکه نیروی انتظامی استان روی مدارس متمرکز شده بسیار ارزشمند است، اما نباید محدود به بازه زمانی خاص باشد، این پایش و مقابله و نظارت با اهتمام اولیای دانش آموزان و مدارس استمرار داشته باشد.

وی افزود: کار  تبیینی و آموزشی مقابله با اعتیاد باید به صورت جدی دنبال شود و کسانی که به دنبال آلوده کردن مدارس، و نوجوانان هستند با نگاه تشدید مجازات برخورد صورت بگیرد.

به گفته استاندار کردستان، این نوع جرم اگرچه در حوزه مواد مخدر است، اما یک جرم فرهنگی و امنیتی است و باید ریشه‌یابی شود و دستگاه‌های امنیتی تمرکز داشته باشند.

زارعی‌کوشا با طرح این سوال که آیا این اقدام تنها به قصد اقتصادی و مالی انجام و یا فراتر از آن است باید مورد بررسی جدی قرار گیرد، گفت: هیچ بعید نیست که هدف‌گذاری الوده کردن دانش‌آموزان و یک ماموریت از طرف معاندین نظام باشد که از هر دری برای ضربه زدن به نظام وارد شدند، اما نتوانستند به اهداف شوم خود برسند.

دشمنان دنبال تهی‌کردن داشته‌های نظام از دورن هستند

وی افزود: دشمنان با ترویج مواد مخدر در بین نسل جوان ما دنبال تهی کردن داشته‌های نظام از دورن هستند و این زنگ خطر بسیار جدی است که همه ما باید نسبت به آن حساس باشیم و وظیفه خود را در این حوزه انجام دهیم.

وی عنوان کرد: اقدامات خوبی در قالب شورای مبارزه با مواد مخدر در طول سال گذشته انجام شده و کسب رتبه برتر کشوری در اجرای برنامه‌ها قابل تقدیر است، اما اثرسنجی این اقدامات از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار کردستان تصریح کرد: یک ارزیابی کمی در مورد اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در سطح استان باید انجام شود، اینکه تا چه میزان این برنامه‌ها در کاهش گرایش به سمت مواد مخدر اثرگذار بوده از اهمیت زیادی برخودار است.

زارعی‌‌کوشا با تقدیر از اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری سنندج، بهزیستی، دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر در عملیاتی کردن کمپ ماده 16 گفت:  راه‌اندازی این کمپ تاثیر خوبی در ساماندهی معتادین متجاهر داشته و ساماندهی کمپ بانوان نیز اقدام ارزشمندی است که البته باید نظارت‌ها کامل بر فعالیت آن انجام شود.

وی با تاکید براینکه وجود کارتن خواب‌ها در سطح شهر رقت انگیز است، عنوان کرد: براساس اعلام شهردار آمادگی کامل در مرکز استان برای اسکان بی خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها وجود دارد این ظرفیت باید در سایر شهرها نیز فراهم شود.

استاندار کردستان افزود: انتظار داریم با کمک شهرداری‌ها و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها کمپ‌های ترک اعتیاد با هدف بهبود و رهایی معتادان از قید بند اعتیاد راه‌اندازی شود.

زارعی‌کوشا پرداخت مطالبات کمپ‌های ترک اعتیاد را از ضرویات دانست و گفت: کمپ‌ها برای اینکه ارائه خدمت کنند باید سرپا باشند دستگاه ها باید در این راستا به تکالیف خود عمل و مطالبات آنها پرداخت شود.

وی با تاکید بر حضور مدیران و روسای ادارات را در جلسات استانی خاطرنشان کرد: حضور شخص مدیران کل و رعایت الزامات جلسات ضروری است در این راستا هیچگونه کم توجهی را قبول نخواهیم کرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604811

مهمترین اخبار ایران و جهان: