نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 13:56

افزایش تعداد پروازها محور دیدار مقامات ازبکستان و امارات

سفیر ازبکستان در امارات و مدیرکل هواپیمایی کشوری امارات در دیداری افزایش تعداد پروازهای موجود بین دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز آق قل‌اف» سفیر ازبکستان در امارات و «سیف محمد السویدی» مدیرکل هواپیمایی کشوری امارات متحده عربی در دیداری افزایش تعداد پروازهای موجود بین ازبکستان و امارات را بررسی کردند.

سیف السویدی اعلام کرد تعداد پروازها بین دو کشور در سال 2023 میلادی بر اساس فصل به 46 پرواز رسیده و شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ازبکستان و امارات علاقه مند به افزایش تعداد پروازها هستند.

از سوی دیگر اصلاحات انجام شده در بخش گردشگری ازبکستان در سال‌های اخیر در این صنعت ضمن گشایش پروازهای جدید به «تاشکند»، «سمرقند»، «بخارا»، «اورگنچ» و «نمنگان» منطقه قابل رقابت جدید ایجاد می‌کند و تعداد پروازهای موجود را افزایش می‌دهد. همچنین ضمن انتقال گردشگران نه تنها از امارات، بلکه از کشورهای خاورمیانه می‌تواند نقش پلی را ایفا کند.

سیف السویدی در پایان این دیدار خاطرنشان کرد آماده است تمامی درخواست‌های پرواز بین دو کشور را به طور مثبت حل و فصل کند و مراحل صدور مجوز و انجام پروازها در راستای منافع دو ملت دوست را تسریع کرد.

امارات متحده عربی استقلال این کشور‌ را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 اکتبر سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539799

مهمترین اخبار ایران و جهان: