نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 15:12

صلیب سرخ جهانی خواستار حفاظت از امکانات و پرسنل پزشکی شد

کاروانی متشکل از 4 آمبولانس حامل بیماران از بیمارستان الشفا در شهر غزه روز دوشنبه به گذرگاه رفح در مرز با مصر رسید.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، کاروانی متشکل از چهار آمبولانس حامل بیماران را از بیمارستان الشفا در شهر غزه روز دوشنبه به گذرگاه رفح در مرز با مصر رسید.دو خودرو متعلق به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) کاروان را همراهی می‌کردند.

ویلیام شومبرگ، رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه، گفت: «این که بدانیم بیماران ایمن هستند و مراقبت‌های پزشکی فوری دریافت خواهند کرد باعث آرامش خیال ماست. من نمی‌توانم به اندازه کافی تأکید کنم که چقدر مهم است که بیمارستان‌ها، پرسنل پزشکی و بیماران در میان این خشونت محافظت شوند. هزاران مجروح در غزه در وضع وخیمی هستند.

وی ادامه داد:  بر اساس حقوق بین‌المللی بشردوستانه (قوانین جنگ)، حفظ آنها از آسیب یک تعهد است. از آن جایی که وضعیت بشردوستانه در غزه به سرعت رو به وخامت است، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ فوراً از طرف‌های درگیری می‌خواهد تا به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشند و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هر گونه آسیبی به تأسیسات، وسایل نقلیه و پرسنل پزشکی انجام دهند.

رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه یادآور شد: هزاران غیرنظامی که به شدت زخمی شده‌اند دیگر نمی‌توانند به بیمارستان‌هایی دسترسی داشته باشند که به دلیل آسیب و کمبود تجهیزات به طور فزاینده‌ای از چرخه خدمت رسانی خارج می‌شوند.

شومبرگ افزود: پذیرفتن خشونت علیه تأسیسات مراقبت‌های بهداشتی، اکنون که نقش آنها بسیار حیاتی است، بهای غیرقابل قبولی برای زندگی انسانها به همراه خواهد داشت. در هر شرایطی باید از مجروحان و بیماران محافظت کرد.

وی افزود: به عنوان یک سازمان بی‌طرف، بی‌طرف و مستقل، با ماموریت منحصرا بشردوستانه که از کنوانسیون‌های ژنو مصوب سال 1949 سرچشمه می‌گیرد، این سازمان به افرادی که در سراسر جهان تحت تأثیر درگیری‌های مسلحانه و سایر خشونت‌ها قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند و هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564611

مهمترین اخبار ایران و جهان: