نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 15:37

زرآباد تا گواتر ظرفیت شیلاتی بی بدیل برای سیستان وبلوچستان است

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از زرآباد تا گواتر ظرفیت شیلاتی بی بدیل برای استان و کشور است، گفت: صید و صیادی یکی از شغل های گره خورده به تار و پود و زندگی مردم جنوب سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی بررسی ظرفیت های شیلاتی استان با حضور محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، سپاهی فرماندار شهرستان چابهار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

استاندار سیستان وبلوچستان در این نشست گفت: بحث شیلات وامنیت غذایی کشور یکی از اولویت های مهم ما بوده و استفاده از این ظرفیت و همچنین توسعه و پرورش آن نیاز به یک خرد جمعی است.

محمد کرمی از سیستان و بلوچستان به عنوان پیشانی توسعه شیلاتی کشور نام برد وافزود: از زرآباد تا گواتر ظرفیتی بی بدیل برای صنعت شیلات کشور و به ویژه پرورش ماهی در قفس می باشد و در این راستا بستر را برای سرمایه گذاران فراهم کردیم.

وی ادامه داد: تشکیل تعاونی صیادی و فعال کردن تعاونی های قبلی می تواند؛ در اقتصاد ومعیشت صیادان سهم بسزایی داشته باشد و باید برای برگرداندن جایگاه تعاونی ها با فعالیت بیشتر به ویژه در بخش های خدماتی برنامه ریزی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان ابراز امیدواری کرد: بابرنامه ریزی ومدیریت صحیح می توانیم در حوزه شیلات با تحولی فراتر از این قدم برداریم.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608311

مهمترین اخبار ایران و جهان: