نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 14:52

زیرساخت‌ها و فضای مناسب برای ورزش معلولان کردستان فراهم شود

استاندار کردستان گفت: تکریم توان‌خواهان و اهمیت گره‌گشایی از مشکلات آنان، مناسب‌سازی ادارات، اماکن، معابر و فضای شهری ویژه توان‌یابان و دسترسی آسان آنان به خدمات در اولویت قرار گیرد.

به گزارش  خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز غیردولتی و انجمن‌های معلولین که به مناسبت روز جهانی معلولان و در محل سالن اجتماعات بهزیستی سنندج برگزار شد، از معلولان به عنوان توان‌یابان نام برد و اظهار کرد: جامعه ارجمند معلولان با توکل به پروردگار یکتا و تکیه بر اراده محکم و خودباوری در عرصه‌های مختلف هنری، علمی و فنی، نشان داده‌اند که توانمند و افتخارآمیز هستند.

وی مناسب‌سازی ادارات دولتی، اماکن و فضاهای شهری برای سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات را ضروری بیان کرد و گفت: عمده‌ترین مسئله امروز در استان و سایر نقاط مناسب سازی معابر است که اهتمام ویژه را می‌طلبد و این مهم را در دستور کار قرارمی‌دهیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه کار و خدمت به افراد دارای معلولیت، افتخار ماست، تصریح کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی خاص شهر سنندج با وجود تپه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد، دستگاه‌های ذیربط موظف هستند معابر را جهت تردد آسان توان یابان بدون مشکل و مانع، در شهر فراهم کنند.

زارعی‌کوشا با اشاره به تاثیر فعالیت‌های ورزشی بر سلامتی معلولین، افزود: ورزش و برنامه‌های تربیت بدنی جزو واجبات برنامه‌های روتین معلولین است که باید به آن توجه ویژه معطوف شود.

وی با تاکید بر حمایت از برنامه‌های ورزشی جامعه معلولان و بازسازی فضاهای ورزشی در مجموعه ۲۲ گولان و دیگر اماکن ورزشی در استان، ادامه داد: ترغیب و تشویق جامعه توان‌یاب به ورزش از طریق برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف را جزو اولویت‌ها می‌دانیم و حمایت می‌کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه دولت مردمی متعهد و مشتاق خدمات‌رسانی به معلولین است، اضافه کرد: پیگیر مطالبات معلولان از طریق مجموعه مدیریت در سطح کلان، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون هستیم و در این راستا ضمن اهمیت بیان دیدگاه کارشناسی نسبت به قانون توسط بهزیستی، سمن‌ها و تشکل‌های مردمی، امیدواریم گره‌گشایی از مشکلات این افراد از جامعه نیز، فراهم شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592411

مهمترین اخبار ایران و جهان: