نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 21:32

کشته شدن 3 تروریست و4 نظامی ارتش پاکستان

ارتش پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد در جریان عملیات پاکسازی منطقه از وجود تروریست‌ها، 4 نظامی و 3 تروریست کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی پاکستان روز دوشنبه در درگیری با تروریست‌ها سه نفر از آن‌ها کشتند و سه نفر دیگر را مجروح کردند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سما تی وی» چهار نظامی پاکستان نیز در این عملیات کشته شدند.این عملیات ارتش پاکستان در منطقه «خیبر» محل استقرار تروریست‌ها انجام شد.

حملات تشدید شده توسط طالبان پاکستان و سایر گروه‌های تروریستی در سال جاری صدها نفر را که اکثرا اعضای نیروهای امنیتی بودند، کشته‌اند. ارتش کشته شدن دستکم ۲۵۰ نظامی را تایید کرده است.

«انوار الکاکار» نخست وزیر موقت پاکستان اخیرا گفت: «ما نگرانی داریم زیرا گروه‌هایی مانند  طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است.»

ارتش پاکستان اعلام کرده که عملیات پاکسازی برای از بین بردن تروریست‌ها در منطقه ادامه دارد.

استان «بلوچستان» در پاکستان شاهد افزایش ۶۵ درصدی حملات تروریستی بود. استان «خیبر پختونخوا» به استثنای مناطق قبیله ای خود، افزایش ۸۳ درصدی حملات شبه نظامیان را از ژوئیه تا اوت داشته است. پاکستان بارها از دولت موقت افغانستان خواسته تا علیه افراد و نهادهایی که پاکستان را تهدید می‌کنند عمل کند و به تعهدات خود در قبال جامعه بین‌المللی پایبند باشد.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ خود اعلام کرد:«نیروهای امنیتی مصمم هستند تا تهدید تروریسم را از بین ببرند و فداکاری نظامیان شجاع عزم ما را بیشتر تقویت می‌کند.»

مقامات امنیتی پاکستان روز دوشنبه گفتند که پس از حمله اخیر تروریست‌ها به یک پایگاه هوایی که منجر به آسیب دیدن سه هواپیما و انهدام یک سوخترسان شد، تدابیر امنیتی را در تاسیسات نظامی و دیگر تاسیسات حساس این کشور افزایش داده‌اند. گروه تازه تاسیس «تحریک جهاد پاکستان» مسئولیت حمله روز شنبه در «میانوالی»  در استان «پنجاب» را برعهده گرفته است.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563811

مهمترین اخبار ایران و جهان: