نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 09:45

گواهینامه‌های حرفه‌ای گردشگری سلامت در سمنان افزایش یافت

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از صدور سومین گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی قاسم‌زاده، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز به خبرنگاران گفت: با صدور گواهی‌نامه حرفه‌ای گردشگری سلامت برای دفتر خدمات مسافرتی در استان سمنان، تعداد دفاتر خدمات مسافرتی دارای گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت به سه گواهینامه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این اقدام توسعه و رونق گردشگری را در استان سمنان به همراه دارد، افزود: این گواهینامه برای فعالیت در حوزه جذب گردشگران داخلی و خارجی برای ارتقای سلامت و درمان صادر شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: وجود توانمندی‌های متعدد پزشکی، چشمه‌های آبگرم و معدنی، غارهای نمک و... همگی از ظرفیت‌های عظیم گردشگری سلامت در استان سمنان هستند و با این نوع گردشگری و جذب گردشگران کشورهای خارجی، می‌توان ارزآوری داشت.

قاسم‌زاده ضمن دعوت از دفاتر خدمات مسافرتی استان سمنان برای دریافت گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت گفت: دفاتری که نسبت به اخذ این گواهینامه اقدام می‌کنند، می‌توانند تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زمینه اخذ رویداد، تهیه بلیت، رزرو محل اقامت، مراکز درمانی طبیعی، مراکز پزشکی و درمانی مجاز و هرگونه خدمات گردشگری با رعایت قوانین و مقررات فعالیت و این خدمات را به گردشگران داخلی و خارجی ارائه کنند.

پایان پیام/74002/م/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564055

مهمترین اخبار ایران و جهان: