نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 18:57

بررسی علمی شجره‌نامه امامزادگان توسط سازمان اوقاف

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امامزادگان عالمان دین بودند، گفت: در سازمان اوقاف یک کار علمی جدی در خصوص شجرنامه امامزادگان در حال انجام هستیم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در مراسم گرامیداشت روز ملی مازندران که در آستان مقدس امامزاده سلطان محمد کیا (ع) روستای صالحان کجور برگزار شد، اظهار کرد: فرزندان اهل بیت(ع) به مردم مازندران پناه برده بودند و مردم این دیار هم با روی باز از خاندان اهل بیت استقبال کردند.

وی با بیان اینکه مردم مازندران از گذشته تاکنون ارادت و عشق خود را به اسلام و خاندان اهل بیت به اثبات رساندند، افزود: مردم مازندران در دوران دفاع مقدس با لشگر ویژه 25 کربلا در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل خوش درخشیدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با مظلومیت مردم فلسطین و غزه اشاره کرد و گفت: مردم مظلوم غزه سالهاست صبر و استقامت کردند و در قرآن کریم هم آمده که پیروزی با صابرین است.

عادل با بیان اینکه اسرائیل متحمل شکست ترمیم‌ناپذیر شده و حیثیت جهانی خود را ازدست داده است، ادامه داد: برخی کشورها داشتند با رژیم غاصب صهیونیستی عادی‌سازی روابط انجام می‌دادند اما گروه مقاومت حماس تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

وی عنوان کرد: قدرت پوشالی اسرائیل مانند تار عنکبوت است و هیچ کشوری نمی‌تواند به این رژیم موقت صهیونیستی تکیه کند چون این رژیم کودک‌کش رفتنی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امامزادگان اعجاز آیات قرآن کریم هستند، خاطرنشان کرد: امامزادگان مرکز علم، قرآن، نورانیت، معنویت و دارالشفا بیماران و درماندگان هستند.

عادل با اشاره به اینکه امامزادگان در زمان زندگی دارای برکات بودند و امروز هم پس از سال‌ها از درگذشتگانشان بازهم موجب برکات و آبادانی هستند، افزود: امامزادگان در طول تاریخ نقش‌آفرینی کردند و امروز هم در بسیاری از استان‌ها بقاع متبرکه موجب وحدت شده‌اند.

وی با بیان اینکه امامزادگان عالمان دین بودند و بخشی از روایاتی که استفاده می‌کنیم از طریق این بزرگواران به زمان کنونی منتقل شده است، تصریح کرد: برخی افراد درخصوص امامزادگان شبهه‌افکنی می‌کنند و ما در سازمان اوقاف یک کار علمی جدی در خصوص شجرنامه امامزادگان در حال انجام هستیم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562399

مهمترین اخبار ایران و جهان: