نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 03:01

موافقت تل‌آویو با ساخت ۱۷۳۸ واحد صهیونیست‌نشین در قدس شرقی

رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از توجه افکار عمومی به جنگ غزه، با ساخت ۱۷۳۸ واحد صهیونیست‌نشین در شرق قدس اشغالی موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان صهیونیستی «صلح اکنون» روز چهارشنبه گزارش داد که کابینه صهیونیستی موافقت نهایی خود را با ساخت ۱۷۳۸ واحد صهیونیست‌نشین در شهرکی در جنوب شرقی قدس اشغالی اعلام کرد. 

«هاگیت هوفران» از اعضای سازمان غیر دولتی ضد شهرک‌سازی گفت: «اگر جنگ (غزه) نبود موافقت با ساخت این واحدها جنجال بزرگی به پا می‌کرد چرا که یک پروژه بی‌نهایت مشکل‌ساز برای امتداد یافتن کشور فلسطین از جنوب کرانه باختری تا قدس شرقی است». 

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، روز سه‌شنبه نیز سازمان چپ‌گرای اسرائیلی«ایر آمیم» که به قدس شرقی اهتمام دارد، گزارش داد که مسئولان اسرائیلی با ساخت ۱۷۹۲ واحد در شهرک صور باهر واقع در قدس شرقی موافقت کردند. 

این سازمان افزود که مقامات اسرائیلی با سوء استفاه از فرصت جنگ علیه غزه با ساخت یک شهرک جدید در قدس شرقی موافقت کردند که از سال ۲۰۱۲ این نخستین شهرک در شرق قدس می‌باشد. 

در همین ارتباط وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت این شهرک را محکوم کرد و جامعه جهانی را به ملزم کردن تل‌آویو برای احترام به قوانین بین‌المللی فراخواند. 

مصر نیز موافقت کابینه صهیونیستی با ساخت این شهرک را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی دانست. 

پایان پیام / 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596611

مهمترین اخبار ایران و جهان: