نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 22:27

جذب سرمایه‌گذار از برنامه‌های کلیدی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری است

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بهبود فضای کسب و کار از اهداف اتاق‌های بازرگانی است، گفت: یکی از برنامه‌های کلیدی هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی استان در دور جدید جذب سرمایه‌گذار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شهرام زارع امروز در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری و توسعه استانی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بهبود فضای کسب و کار از اهداف اتاق‌های بازرگانی است، گفت: یکی از برنامه‌های کلیدی هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی در دور جدید جذب سرمایه‌گذار است.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از محصولات صادراتی استان، محصولات پتروشیمی است و سالانه حجم بالایی اوره از این استان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری قطب تولید ماهیان سردآبی است، افزود: زنجیره ارزش این محصول در استان کامل شده است، همچنین ما بزرگ‌ترین تولیدکننده غذای ماهی نیز در کشور محسوب می‌شویم.

زارع عنوان کرد: محصولات فولادی نظیر آهن اسفنجی، ورق خودرو، ورق قلع اندود، شمش آهنی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که به‌ دنبال تکمیل زنجیره ارزش این محصولات در استان هستیم.

وی در ادامه موکت، نخ پلی‌استر، الیاف، چادر مشکی و لوازم خانگی را از دیگر محصولات تولیدی و صادراتی در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: این استان همچنین قطب تولید بادام مامایی در کشور است و ظرفیت بالایی برای صادرات دارد.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: گز یکی از محصولات تولیدی با ارزش در چهارمحال و بختیاری است که متاسفانه تا کنون برای صادرات این محصول اقدامی صورت نگرفته است، درحال حاضر واحد پژوهش اتاق بازرگانی استان، موانع پیش روی صادرات این محصول را بررسی می‌کند.

وی در پایان با اشاره به وجود چشمه‌های آب معدنی باکیفیت در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: در شهرک تخصصی آب معدنی کوهرنگ هشت هکتار زمین آماده واگذاری برای واحد بسته‌بندی آب معدنی است، همچنین چند واحد راکد و نیمه راکد تولید آب معدنی در استان وجود دارد که با سرمایه‌گذاری جدید می‌توان این ظرفیت‌ها را فعال کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541599

مهمترین اخبار ایران و جهان: