نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 13:41

کرمانشاه رتبه اول پویش ملی سلامت را کسب کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از کسب رتبه اول کشوری در پویش ملی سلامت توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جلسه هیأت رئیسه این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه اول کشوری در تعداد افراد غربالگری شده در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا را تا بدین لحظه کسب کرده است.

وی ادامه داد: پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا نقش مهمی در ارتقای سلامت دارد، هردوی این بیماری منشا بسیاری از بیماری‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از کسب رتبه سوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در حوزه فناوری خبر داد و گفت: در حوزه تولید علم هم رتبه ۶ را داریم و این خوشبختانه رتبه کم‌نظیری است و باید حفظ شود و ارتقا یابد چرا که نقطه قوت دانشگاه پژوهش است.

وی اضافه کرد: از پانزدهم آذرماه دستگاه پت‌اسکن با ۸ بیمار فعالیت خود را شروع کرد، ارزش ریالی این دستگاه ۱۵۰ میلیارد تومان است و با نصب و راه‌اندازی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و جزء ۱۰ دستگاه پت‌اسکنی است، که در کشور وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه مرکز سرطان نیز مراحل پایانی آن در حال انجام است و به‌زودی دستگاه رادیوتراپی آن در هفته‌های آینده نصب می‌شود، گفت: با نصب دستگاه پتاسکن و راه‌اندازی مرکز سرطان در غرب کشور جهت درمان بیماران سرطانی مشکلی وجود نخواهد داشت و پیشرو خواهیم شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600011

مهمترین اخبار ایران و جهان: