نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 12:22

داور جام ملت‌های آسیا دربی را سوت می‌زند؟

استفاده از VAR نقش تعیین‌کننده‌ای در معرفی داور دربی پایتخت دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دربی معوقه هفته پنجم لیگ برتر از ساعت ۱۵ پنجشنبه ۲۳ آبان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

در شرایطی که هنوز تیم داوری این مسابقه معرفی نشده و هدایت ممبینی، دبیرکل و خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران هم در هفته‌های اخیر تاکید کرده‌اند از سیستم VAR در بازی پرسپولیس و استقلال استفاده نمی‌شود، فدراسیون فوتبال همچنان امیدوار است فیفا درخواستی که مدتی قبل برای بهره‌مندی از این سیستم در دربی پیش‌رو مطرح کرده بپذیرد.

در حال حاضر یکی از سیستم‌های اجاره‌ای برای بازی‌های لیگ قهرمانان همچنان در تهران است و اگر درخواست فدراسیون پذیرفته شود، امکان استفاده از سیستم مذکور در دربی وجود دارد.

البته نکته قابل توجه این است که در صورت استفاده از VAR، طبق اعلام یکی از اعضای کمیته داوران  تنها موعود بنیادی‌فر که مدرک مربوط به کمک داور ویدیویی را دریافت کرده و تاکنون در برخی مسابقات بین‌المللی نیز با همین سیستم سوت زده باید در بازی روز پنجشنبه قضاوت کند و علیرضا ایلدروم و سعید قاسمی، کمک‌های وی در این مسابقه هستند.

سایر داوران لیست الیت ایران که به تازگی در دوره‌های آموزشی VAR در عربستان شرکت کرده‌اند، هنوز موفق به دریافت این مدرک نشده‌اند‌.

به هرحال تکلیف استفاده از VAR در این مسابقه نهایت تا فردا مشخص می‌شود و مهدی تاج و همکارانش منتظر دریافت پاسخ از فیفا هستند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601011

مهمترین اخبار ایران و جهان: