نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 18:56

اجرای طرح یاریگران زندگی در ۴۰ روستای سربیشه

فرماندار سربیشه از اجرای طرح یاریگران زندگی در بیش از ۴۰ روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، محمدرضا لکزایی، فرماندار این شهرستان عصر امروز  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سربیشه با اشاره به اینکه اعتیاد این بلای خانمان‌سوز کانون و بنیان خانواده‌ها را تهدید و نابود می‌سازد اظهارداشت: افزایش آمار معضلاتی اجتماعی و فرهنگی از قبیل طلاق، خشونت، بی‌بند و باری و سایر ناهنجاری‌ها ماحصل این مهم است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها و والدین باید نسبت به مسائل فرزندان خود حساس و تحرکات آنان را زیر نظر داشته باشند، تصریح کرد: هرچند عزم جهانی برای مقابله با مواد مخدر جزم است و کشور ما هم سالانه هزینه‌های زیادی در راه مقابله با آن پرداخت می‌کند اما این کافی نیست و باید خانواده ها نظارت و کنترل را از خانه و خانواده شروع کنند.

لکزائی آموزش، آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی عمومی و کنترل را مهمترین راه مقابله با این پدیده شوم فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.

وی بر حمایت قاطع دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف برای رونق بیش از پیش تولید، کارآفرینی و اشتغال در شهرستان تاکید کرد و گفت: ایجاد شغل و کاهش و رفع بیکاری یکی از عوامل عدم‌ گرایش افراد به مواد مخدر است و افراد بیکار بیشترین خطر را از جهت آلودگی به انواع آسیب‌های اجتماعی احساس می‌کنند.

مقام عالی دولت در شهرستان با اشاره به اینکه طرح یاریگران زندگی در روستا بسیار طرح ارزشمند و مهمی تلقی می‌شود، بیان داشت: اقداماتی از جنس یاریگران زندگی در حوزه اقدامات فرهنگی قرار می‌گیرند و باید توجه داشت که هزینه در حوزه فرهنگی در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده و آیندگان است که هزینه‌های درمانی و مقابله را به شدت کاهش می‌دهد.

لکزائی از تقویت و توسعه ورزش و بسترهای آن به عنوان یکی از تفریحات سالم و راهکاری اصولی برای عدم گرایش جوانان و نوجوان به سمت اعتیاد در سطح جامعه به ویژه روستاها یاد کرد و گفت: ایجاد زمین‌های مینی چمن مصنوعی و تامین و ساخت زمین‌های مناسب برای رشته‌های مختلف ورزشی در روستاها و سطح شهرها می‌تواند در عدم گرایش افراد به سمت اعتیاد به انواع مواد مخدر راهگشا باشد.

وی اظهار داشت: از شورای مبارزه با مواد مخدر استان می‌خواهیم در زمینه روشنایی زمین‌های چمن مصنوعی سطح شهرها و روستاهای این شهرستان اعتبار لازم را اختصاص دهد تا افراد به ویژه نسل جوان در شهرها و روستا بتوانند زمان بیشتری حتی شب‌ها را صرف ورزش کنند.

فرماندار سربیشه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون طرح یاریگران زندگی در روستا در بیش از ۴۰ روستای این شهرستان در حال اجرا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615811

مهمترین اخبار ایران و جهان: