نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 15:59

یونیسف؛ 2023 جز سخت ترین سال ها برای کودکان جهان بود

سازمان یونیسف اعلام کرد که سال 2023 میلادی را بایستی به عنوان یکی از دشوارترین سال ها برای کودکان در اقصی نقاط جهان ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صندوق کودکان سازمان ملل متحد طبق بررسی‌های انجام گرفته شده، سال ۲۰۲۳ را جز یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای کودکان جهان عنوان کرد. 

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ، معاون مدیر اجرایی یونیسف گفته است که یکی از مولفه‌هایی که سال ۲۰۲۳ میلادی را به یکی از دشوارترین سال ها برای کودکان جهان تبدیل کرده است. جدای از جنگ و درگیر‌ی‌های مختلف در اقصی نقاط جهان، کمبود منابع مالی جهت تخصیص کمک های بشردوستانه بوده است.موضوعی که به شدت به کودکان آسیب رسانده است.

«تد چایبان»معاون مدیر اجرایی یونیسف در مصاحبه‌ای به خبرگزاری آناتولی گفته است که من فکر می کنم که سال ۲۰۲۳ یکی از دشوارترین سال‌ها برای کودکان در اقصی نقاط جهان بوده است. در این میان، خشونت‌های وحشتناک و بی‌سابقه‌ای در نوار غزه حقیقتا تکان‌دهنده بوده است.

نسبت کودکان کشته شده در غزه، در مقایسه با جمعیت کلی کشته‌شدگان جنگ(در طرفِ فلسطینی)، بیش از ۴۰ درصد بوده است. این میزان تقریبا بیش از دو برابر میزانی بوده که در ۴۰ مورد جنگ و منازعه مشابه قابل مشاهده بوده است.

معاون مدیر اجرایی سازمان یونیسف تاکید کرده که آنچه در نوار غزه می گذرد، حقیقتا شوکه کننده است. بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده، از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۲۰ هزار ۴۲۴ فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند که اغلب آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

وی در پیامی خاطرنشان کرده که مبالغ مالی پیش‌بینی شده برای سال ۲۰۲۳ میلادی برای سازمان یونیسف تا حد زیادی(تا ۵۰ درصد) تامین نشده‌اند و همین مساله در عملکرد این سازمان اثرگذاری منفی داشته است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615611

مهمترین اخبار ایران و جهان: